וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: ארה"ב תכתר את בגדד ותפגע אישית בסדאם

1.1.2003 / 0:00

פירט את הערכותיו לגבי תכניות התקיפה של ארה"ב בעיראק; לדבריו, ארה"ב צפויה לפגוע קודם כל במצבורי הנשק הלא קונבנציונלי של עיראק; בוש מקווה שהמשבר יסתיים בדרך לא אלימה

שר הביטחון, שאול מופז, פירט אמש את הערכותיו לגבי תכניות התקיפה של ארה"ב בעיראק. לדברי מופז, ארה"ב צפויה לפגוע בראש ובראשונה במצבורי הנשק הלא קונבנציונלי של עיראק ואחר כך לכתר את בגדד, ולפגוע אישית בסדאם חוסיין. בראיון לערוץ 2 אמר מופז כי המתקפה האמריקנית מהווה סיכון לישראל, וייתכן אף שעיראק תגיב בשימוש בנשק כימי וביולוגי. עם זאת העריך שר הביטחון שהסיכוי לתקיפה עיראקית בישראל הוא קטן.

בגלי צה"ל דווח כי מופז סייר אתמול בערב בבסיס חיל האוויר בחצרים כדי לבדוק את מוכנות החיל לקראת המתקפה האמריקנית הצפויה בעיראק. "אני משוכנע שחיל האוויר ערוך יותר מאי פעם לקדם כל תרחיש אפשרי שעלול לצאת לפועל כתוצאה ממהלך אמריקני בעיראק", אמר מופז בסיור בו נטלו חלק גם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אתמול כי הוא מקווה שהמשבר עם עיראק יסתיים בדרך לא אלימה. בוש אמר כי התקפה של עיראק או אחת משותפותיה על ארה"ב עלולה לשתק את הכלכלה האמריקאית. הוא ציין כי המתיחות מול צפון קוריאה אינה צועדת לקראת עימות צבאי וכי הדרך פתוחה לסיום הפרשה בדרך של משא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully