וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניה לבוש: עזור לחיות בישראל במקרה של מתקפה

תמר נהרי

1.1.2003 / 0:02

ארגוני החיות פנו לנשיא ארה"ב ולראש ממשלת בריטניה בדרישה שיעבירו תקציבים לסייע לבעלי החיים הננטשים בידי בעליהם בעת מלחמה; מנהיגי העולם החופשי טרם התפנו לענות לקריאה

שני ארגונים למען בעלי חיים בישראל שיגרו אתמול מכתבים לנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ולראש ממשלת אנגליה, טוני בלייר, ובו הם דורשים להעביר אליהם תקציבים כדי לסייע לחיות המחמד בישראל במקרה של מתקפה על עיראק. במכתב טוענים הארגונים - עמותת "תנו לחיות לחיות" ו"העמותה למען החתול" - כי "בהסתמך על ניסיון העבר מהמלחמה ב-91', אזרחים רבים יברחו מהערים הגדולות וינטשו אחריהם את חיות המחמד".

העמותות ביקשו סיוע ברכישת חומרי הגנה נגד נשק ביולוגי וכימי, תשלום לטיפולים וטרינריים, הקמת מקלטים נוספים לבעלי החיים העזובים, וכן מימון קמפיין שמטרתו העלאת המודעות הציבורית לסוגיית נטישת חיות הבית בזמן מלחמה. טרם התקבלו תגובות כלשהן מצד מנהיגי העולם החופשי.

שתי העמותות טוענות עוד במכתבן, כי חיות המחמד הנטושות יצטרפו אל אלפי הכלבים והחתולים העזובים החיים ברחובות, ושגם בימים כתיקונם אינם זוכים ליחס נאות. בשעת מלחמה צפוי מצבם של אלה להידרדר עוד יותר. העמותות ציינו גם את הסכנה שבעלי החיים ייפגעו מהטילים. העמותות ציינו במכתבן כי "למרבה הצער, המודעות לנושא רווחתם של בעלי החיים בישראל היא נמוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully