וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תחקור את התפקדות הצד"לניקים לליכוד

31.12.2002 / 12:53

ביחידה הארצית לחקירות הונאה יבדקו מי מימן את דמי החבר שגבתה המפלגה מ-800 אנשי צד"ל, אזרחי לבנון; מקורבי נתניהו: ידענו על הליקויים מראש; תגובת הליכוד: המפקד אינו פסול

המשטרה מתכוונת לחקור כיצד קרה שמאות אנשי צד"ל התפקדו לליכוד והשתתפו בפריימריס. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מתכוונים לבדוק גם מי מימן עבור אנשי צד"ל, שלפי חוקת הליכוד אינם יכולים להיות חברים במפלגה, את דמי ההתפקדות שגבתה המפלגה. החקירה באה לאחר שאתמול פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי 800 אנשי צד"ל, אזרחי לבנון, התפקדו לליכוד בתיווך מקורביו של ראש הממשלה, אריאל שרון. לפי הדיווחים, שרון זכה לאחוזי תמיכה גבוהים מאוד בקרב הצד"לניקים בהתמודדות על ראשות הליכוד מול שר החוץ, בנימין נתניהו.

מקורבים לנתניהו אמרו אתמול כי ידעו על הליקויים במפקד הליכוד מראש. "עוד במהלך המפקד ידענו על גיוס המוני ומאורגן של אנשי ממקומות עבודה גדולים, כמו התעשיה האווירית, נמל אשדוד ואפילו אנשי צד"ל וקיבוצניקים", אמר אחד מבכירי מטה נתניהו.

"זאת היתה טעות"

השופט בדימוס אורי שטרוזמן, שהיה יו"ר ועדת הבחירות בליכוד, אמר: "גם בעבר הליכוד איפשר לאנשים שאינם אזרחי המדינה להתפקד למפלגה... זה נוגד את החוקה וזאת היתה טעות לקבל אותם". עם זאת שטרוזמן הוסיף: "איש לא הגיש בפניי ערעור על הצטרפותם של אנשי צד"ל. אם היה ערעור – הייתי פועל על פי חוקת הליכוד".

מהליכוד נמסר בתגובה: "גם בעבר הצטרפו לליכוד עולים מחבר המדינות, שקבלת אזרחותם התעכבה מסיבות ביורוקרטיות. מפקד אנשי צד"ל אינו פסול ולא נעשה מטעמו של שרון או אנשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully