וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: חשש שטרוריסטים לומדים לצלול

30.12.2002 / 20:10

3 חניכים מהמזרח התיכון נרשמו לקורס צלילה ולא הגיעו לשיעורים; החשש: טרוריסטים רוצים לעבור לפעולות תת מימיות; "האף.בי.איי מנסה לאסוף פרטים על חניכים בקורסי צלילה"

משטרת ניו זילנד חוקרת את העלמותם של שלושה חניכים בקורס צלילה, מתוך חשש כי מדובר בטרוריסטים. השלושה הגיעו למדינה מהמזרח התיכון, נרשמו לקורס צלילה מסחרי בהמילטון ושילמו שכר לימוד של כ-7,500 דולר. שניים מהם כלל לא הגיעו לשיעורים, השלישי הגיע רק לשיעור הראשון. איש מהם לא דרש את כספו בחזרה.

המשטרה חוששת שטרוריסטים מנסים ללמוד כיצד להפעיל חומרי נפץ מתחת למים, וחקירה מקיפה נפתחה במדינה. אלן סטרונג, מנהל מועדון הצלילה באי המילטון, אמר כי הוא שהודיע למשטרה על שלושת החניכים. לדבריו, המשטרה אפילו לא טרחה להסתכל בצילומי הווידאו במעגל סגור, שמצויים אצלו במשרד, ותיעדו את השלושה. "כבר לפני חצי שנה הודעתי על המקרה" אמר סטרונג, אבל "המשטרה התחילה להתעניין בנושא רק בשבוע שעבר". הצילומים כבר נמחקו, כיון שהמערכת האוטומטית מוחקת את הקלטות כל חודש.

"אני לא יודע אם הם היו טרוריסטים, אבל פתאום באו שלושה בחורים מהמזרח התיכון, נרשמו לקורס, לא הופיעו לאף שיעור ולא ביקשו את כספם בחזרה" אמר סטרונג לעיתונאים, "זה לא משהו שניו זילנדי אמיתי היה עושה. זה מאוד מוזר". סטרונג סיפר כי השלושה נרשמו לקורס הבסיסי שעורך חצי שנה.

דייב מוראן, עורך המגזין "צוללים בניו זילנד" אמר כי הוא מאמין, שטרוריסטים מנסים להתאמן בצלילה, וכך לפתח דרכי תקיפה חדשות. "האף.בי.איי מנסה לאסוף פרטים על חניכים בקורסי צלילה שונים במדינה", הוסיף.

במשטרת ניו זילנד מסרבים להתייחס לחקירה. דוברת המשטרה, סוזן מילנר, הסכימה לאשר ש"המשטרה מדברת עם אנשים שקשורים לקורס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully