וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה מתנגדת לסנקציות על הצפון

רויטרס

30.12.2002 / 15:41

בכירים במדינה: "סנקציות מעולם לא השפיעו על מדינות קומוניסטיות"; דורשת שהמשבר ייפתר בדרכי שלום; פתחה במתקפה דיפלומטית להרגעתו: דיפלומטים יישלחו לסין, רוסיה, יפן וארה"ב

דרום קוריאה אמרה היום כי היא לא מסכימה עם עמדת ארה"ב באשר ליעילות הסנקציות הכלכליות על הצפון. לטענתה, לחץ ובידוד לא ישכנעו את המדינה הקומוניסטית להפסיק את פעילות הגרעין שלה. נשיא דרום קוריאה, קים דאו-ג'אנג, שדיבר בפני אנשי המחלקה הבינלאומית לפיקוח על נשק, שסולקו מהצפון, אמר כי הידברות היא הדרך היחידה לפתור את המשבר.

ארה"ב, לעומת זאת, קראה להפעיל סנקציות כלכליות בינלאומיות על צפון קוריאה כדי לשכנעה שלא משתלם לה להמשיך בפרויקט הגרעין שלה. סיאול החלה במתקפה דיפלומטית על מנת למנוע את הדרדרות המשבר, שהחל עם גירוש הפקחים.

דיפלומט בכיר יישלח לבייג'ינג לקראת סוף השבוע וסגן שר החוץ, קים האנג קיונג, יישלח למוסקבה בשבוע הבא. "לחץ ובידוד מעולם לא היו יעילים כלפי מדינות קומוניסטיות. קובה היא דוגמא טובה לכך", אמר בישיבת הקבינט הקוריאני בסיאול. "אנו לא יכולים לפתוח במלחמה נגד הצפון וגם לא רוצים לחזור למלחמה הקרה", הוסיף.

"אנו נעבוד צמוד עם בני בריתנו על מנת לפתור את המשבר בחצי האי הקוריאני, ונתנגד באופן תקיף לתכנית הגרעין של הצפון. אך לא משנה מה יקרה, נחפש פתרון שקט למשבר" אמר.

לא ליצור אווירת איום

יחד עם זאת, דיפלומטים מטעם סיאול יישלחו בשבוע הבא גם לבנות בריתה של דרום קוריאה, יפן וארה"ב, לדון במשבר. ארה"ב כבר הודיעה כי לא תפתח במתקפת מנע כלפי צפון קוריאה, למרות שהנשיא בוש הכריז עליה לפני מספר חודשים כחלק מ"ציר הרשע" יחד עם עיראק ואיראן. יחד עם זאת, הודיע מזכיר המדינה, קולין פאוול, כי וושינגטון תבקש מהאו"ם ומבעלות בריתה להטיל סנקציות כלכליות על צפון קוריאה. כמו כן דובר על חסימת משלוחים ימיים של טילים בליסטיים לצפון קוריאה. "אנו מנסים שלא ליצור אווירת משבר על ידי איום על פיואנגיאנג", אמר פאוול בראיון לרשת אן.בי.סי.

הכרזתו של פאוול הדהדה בדרום קוריאה אך לא הסירה את הדאגה שערערה את השווקים הפיננסיים במדינה. מעמדו של המטבע הקוריאני, וון, נפגע במסחר במט"ח, ומדד המניות המרכזי של סיאול נסגר בירידה של 4.5 אחוזים.

צפון קוריאה הודיעה מצדה כי "סנקציות הן כמו מלחמה" ונשבעה כי לא תיכנע ללחץ האמריקאי. יחד עם זאת הודיעה פיואניאנג אתמול כי פתרון שליו הוא אפשרי רק אם וושינגטון תבטיח את בטחונה של צפון קוריאה על ידי סלילת דרך לא אגרסיבית לפתרון המשבר. אך פאוול הודיע אתמול בראיון כי ארה"ב לא תפתח במו"מ מיידי עם צפון קוריאה, משום שלא "מגיע לה פרס" על גירוש הפקחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully