וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 פלסטינים נהרגו בעימותים עם צה"ל בשטחים

30.12.2002 / 14:16

צעיר נהרג מירי על מיידי אבנים בשכם; צה"ל: תכנן להשליך בקבוק תבערה; חיילים הרגו ליד ג'נין פלסטיני לא חמוש, שעקף אותם בצורה מסוכנת; חייל נפצע קל; מחבל הסתנן מהרצועה ונהרג

שלושה פלסטינים נהרגו היום בעימותים עם צה"ל בשטחים. בשכם נהרג פלסטיני מירי צה"ל לעבר מיידי אבנים - כך מדווחים מקורות פלסטינים. בקול ישראל דווח שג'מאל זבארו, בן 20, נפגע מכדור בראשו. מצה"ל נמסר כי הצעיר החזיק בבקבוק תבערה והתכוון להשליכו.

כתבי "הארץ" עמוס הראל, ארנון רגולר ושירות "הארץ" מוסיפים:

מוקדם יותר, נהרג פלסטיני לא חמוש מאש חיילי צה"ל ליד מחסום ג'למה מצפון לגנין. מקורות צבאיים מסרו על סמך עדות ראשונית של החיילים שהיו מעורבים בתקרית, כי מכונית פלסטינית עקפה ג'יפ צבאי, ואז הורידה אותו במכוון לשולי הדרך. הג'יפ התהפך ואחד מהחיילים בו נפצע קל.

לדברי החיילים, הם הבחינו בפלסטיני כשהוא יוצא ממכוניתו ומתקדם לעברם. הם סברו שברשותו יש אקדח, ירו בו והרגו אותו. על גופת הפלסטיני לא נמצא נשק כלשהו. מאוחר יותר התברר כי הפלסטיני לא היה חמוש. מצה"ל נמסר שהתקרית תיחקר.

הבוקר הרג כוח מילואים של צה"ל מחבל חמוש ליד קיבוץ בארי, בגבול הרצועה. המחבל חצה את גדר המערכת ואותר בתוך חורשה, בדרכו לפיגוע בתחומי ישראל. הוא נהרג בתום מרדף מלווה בחילופי אש, ליד גופתו נמצאו רובה קלצ'ניקוב, רימוני יד ומחסניות תחמושת. אין נפגעים לצה"ל.

צה"ל הרס הלילה בעיירה דורא את בתיהם של שני המחבלים שרצחו ארבעה תלמידי ישיבה בהתנחלות עתניאל בדרום הר חברון, ביום שישי. הבתים שנהרסו שייכים למשפחות אנשי הג'יהאד האיסלאמי: אחמד עיאד פקיאת ומוחמד מוסטפא שאהין. חבר נוסף בארגון נעצר הלילה בדורא, בנוסף לשלושה שנעצרו אתמול בחשד למעורבות בפיגוע בעתניאל.

נראה כי צה"ל והשב"כ הצליחו ללכוד רבים מאנשי ההתארגנות העומדים מאחורי הפיגוע בעתניאל. מי שעדיין מבוקש הוא מוחמד סידר, ראש התארגנות הג'יהאד בחברון, האחראי גם לפיגוע בציר המתפללים ב-15 בנובמבר, שבו נהרגו 12 מאנשי כוחות הביטחון. ישראל ניסתה להתנקש בחייו של סידר מספר פעמים. במעצרים נוספים הלילה בגדה נעצרו שמונה פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully