וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: חיילים גזזו שערותיהם של פלסטינים בחברון

30.12.2002 / 13:01

ארגון "בצלם" מפרסם עדויות קשות על מקרה שאירע החודש במספרה בעיר; החיילים היכו והתעללו בפלסטינים במקום - ללא סיבה ברורה; בצה"ל קוראים לתחקירני בצלם לסייע באיתור החיילים

ארגון "בצלם" מפרסם היום מסכת התעללויות קשה שביצעו ארבעה חיילי צה"ל בחמישה פלסטינים במספרה בחברון.

בדו"ח נכתב כי ב-3 בדצמבר, בסביבות השעה 18:00, נכנסו ארבעה חיילים לרחוב ג'בל ג'והאר בחברון. במספרה היו אותה שעה באסם מסוודה, בן 24, בעל המספרה, וואיל אבו רומיילה, בן 19, ספר, ושלושה לקוחות: מוחמד ג'יבריל א-רג'בי, בן 22, בילאל מוחמד דאוד א-רג'בי, בן 21 ושאהר שריף אל-עג'לוני, בן 20.

על פי העדויות, באסם מסוודה ווואיל אבו רומיילה סגרו את דלת הברזל של המספרה, לאחר ששמעו שהחיילים מגיעים. כעבור כמה שניות דפקו החיילים בחוזקה על הדלת. משהיא לא נפתחה, דרשו החיילים משני פלסטינים שעברו ברחוב, בילאל אבו קווידר ונוואף אל-עג'לוני, לקרוא לאנשים הנמצאים במספרה לפתוח את הדלת ואף איימו לירות לתוכה. לאחר כעשרים דקות, פתח באסם מסוודה את הדלת.

על פי הדו"ח, נכנס אחד החיילים למספרה "בצעדי ריקוד" ומיד אחריו נכנסו שלושה חיילים נוספים. החיילים דרשו מחמשת הפלסטינים להוריד את מעיליהם ולמסור את תעודות הזהות שלהם. הם ערכו עליהם חיפוש, במהלכו היכו אותם באגרופים בבטן. שניים מהחיילים הורו לשאהר אל-עג'לוני לצאת איתם החוצה והיכו אותו. חייל נוסף הורה לבאסם מסוודה לשבת על אחד הכיסאות והחל לגזוז את שערו במכונת תספורת. מסוודה שאל אותו למעשיו אולם החייל סטר לו ודרש ממנו לשתוק. הוא הצמיד את המכונה לשערו בכוח והתעלם מבקשותיו של מסוודה לחדול ממעשיו.

"החיילים ירו מאחורי כתפם של הפלסטינים"

כשהחייל סיים לגזוז את שערו של מסוודה הוא הורה לו לצאת החוצה. לאחר מכן, דרש החייל מוואיל אבו רומיילה לשבת על הכיסא וגזז גם את שערו שלו. המכונה נגעה בקרקפת וכשאבו רומיילה ביקש מהחייל לספר אותו בעדינות הוא סטר לו. לאחר שסיים, יצא החייל מהמספרה כשבידיו מספריים. הוא ניגש לבילאל א-רג'בי והודיע לו שהוא מתכוון לגזוז את שערו כי הוא הפר את העוצר. החיילים המשיכו, לפי העדויות, לפעול באלימות נגד הפלסטינים במקום בצורות שונות.

במהלך כל אותו זמן, המשיכו החיילים שיצאו מהמספרה להכות את שלושת הפלסטינים שהוצאו ממנה. קבוצת ילדים פלסטינים החלה ליידות אבנים על החיילים ואחד החיילים דרש מבילאל א-רג'בי להורות לילדים לחדול. משהדבר לא עזר, לקח החייל את בילאל לאמצע הרחוב, נעמד מאחוריו, הניח את הרובה על כתפו והחל לירות לעבר מיידי האבנים. כשיידוי האבנים נמשך, העמידו החיילים את שלושת הפלסטינים באמצע הרחוב, במרחק של כמטר אחד מהשני, הניחו את כלי הנשק על כתפיהם וירו כלפי מעלה זמן ממושך. אחת האבנים כמעט פגעה בשאהר אל-עג'לוני וכשהוא ניסה לזוז על-מנת לא להיפגע, בעט בו החייל בכוח.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "על בסיס הפרטים שנמסרו ועל רקע הזמן הקצר שהיה לבחינת האירוע, לא אותר המקרה שהובא בפנינו. אנו קוראים לתחקירני בצלם לשוחח עם גורמי צה"ל הרלבנטיים על מנת לסייע באיתור החיילים המדוברים, כך שניתן יהיה לתחקר את המקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully