וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שינוי החדשה" עלאק

אורי רפאל

30.12.2002 / 10:13

אנשים יקרים, בתקופה האחרונה אירע מאורע חשוב מאין כמותו. לראשונה מזה 4 שנים התגלה פרצופו של ה"שינוי". איזה זבנג לפנים קיבלנו, מנהיגה של מפלגת השנאה החדשה-ישנה של העם היושב בציון, הודיע כי לא ישב בממשלת שמאל. ללא ספק עלו ללפיד המנדטים לראש, פתאום החליט המנהיג הישר שגם השמאלנים חארות.

המון אנשים שאני מכיר, ולא מכיר, אשר טענו שהצבעה לשינוי פרושה חיזוק המרכז, צריכים עכשיו לאכול את כובעיהם, הרי נשמטה הקרקע מתחת לרגליהם. לפיד, פסל עוד מגזר בישראל (הוא כל כך טוב בזה). הוא רוצה ממשלה בלי חרדים, בלי שמאלנים וכמובן....בלי ערבים (ואל תשכחו שהם אוהבים לקרוא לעצמם ליברלים). אז עם מי לעזעזאל הוא כן רוצה לשבת? עם שרון? ליברמן? שרנסקי? או אולי עם אפי איתם המתון? בשביל זה לא צריך להצביע שינוי. בשביל זה יש ליכוד, איחוד לאומי, ומי שרוצה גם את אלוהים בתוך הדייסה, יכול לשלשל מפד"ל (אני מתכוון לשלשל בקלפי).

אנשים שמבינים פוליטיקה, או לפחות אוהבים לחשוב שהם מבינים פוליטיקה, אומרים לי שמדובר בתרגיל פוליטי מחוכם. הרי לפיד יודע שאין חיה כזאת שנקראת ממשלה ימנית בלי חרדים. לכן מטרת ההצהרה האנטי שמאלית היא גיוס כל הימנים שמאסו בשחיתות הליכוד, עכשיו שינוי מנפנפת בדגל חדש – בית חם לימנים ששלטון החוק חשוב להם, ויושר ציבורי הוא משאת נפשם (כן, תתפלאו, יש לא מעט כאלה) אם הם גם לא אוהבים את ש"ס – אהלן וסהלן. ב-29 בינואר, יסתכל סביבו לפיד, וינווט את כל בוחריו החדשים לכל המרבה במחיר ולכל הממעט בחרדים, כך אומרים אותם יודעי דבר. גם אם טיבי יקים ממשלה, לפיד ילך לשם, רק שהדוסים ישבו בחוץ. ללא ספק פשוט גאונות!

לפנינו סיטואציה מעניינת. אם צודקים אותם פרשנים, הרי שהמפלגה שאוהבת להתהדר ביושרה הציבורי, משקרת לכולנו בפרצוף. ואם, חלילה, דוברים אמת שם למעלה, אז הנה התגלה פרצופו של השינוי...מפלגה ימנית, אנטי דתית....אמאל'ה.

אז מה בעצם מוכרת לנו "שינוי החדשה"? והאם יש צורך בשוק למרכולתה? קשה למצוא סיטואציה שבה תקום בישראל ממשלה ימנית, שבה יהיו חברות כל מפלגות הימין ושינוי בתוכן, אשר תצליח ללא המפלגות החרדיות להחזיק ברוב של יותר מ-60 מנדטים (לשמחתי יש עוד שניים-שלושה שמאלנים במדינה). ואם מישהו עוד מאמין כאן בממשלת אחדות בראשותו של שרון, עם שינוי ובלי החרדים, שירים את ידו כאן ועכשיו. על ישיבה בממשלתו של מצנע, כבר הבנו שאין מה לדבר. אם כן, הנה לכם 12-16 מנדטים מבוזבזים, שנדונו לשבת להם באופוזיציה.

אני, הקטן, טענתי תמיד שלפיד ידידנו מחבב ימנים, וזוהי בחירתו הטבעית. זו, דרך אגב, זכות לגיטימית במדינה דמוקרטית (בניגוד לחיבוב שמאלנים, שאצלנו נתפשים כבוגדים). שירות גדול עשתה אמירתו, לאותם המתלבטים היושבים על המדוכה. לפיד ניקה את השולחן והשליך את השמאלנים לפח. עכשיו נותר לראות אם הם ינסו לעלות עליו שוב, או אולי ישכילו לעבור את הכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully