וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלומנטל לא תפוטר בינתיים"

30.12.2002 / 7:56

גורמים בסביבת ראש הממשלה: סגנית השר תפוטר רק אם תמשיך לשתוק גם בחקירות הבאות; נחקרה אתמול בחשד ששילמה או התכוונה לשלם שוחד בחירות לפעילים בליכוד - ושמרה על זכות השתיקה

ראש הממשלה, אריאל שרון, לא מתכוון לפטר בינתיים את סגנית השר, נעמי בלומנטל, למרות דברים בנושא שאמרו אתמול מקורביו. בסביבתו של שרון אמרו הבוקר כי בלומנטל תפוטר רק אם תמשיך לשתוק גם בחקירות הבאות הצפויות לה בקרוב, כך דווח בגלי צה"ל.

אמש פנה ראש לשכתו של שרון, דב וייסגלס, ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רבינשטיין וביקש לדעת האם שתקה בלומנטל בחקירתה אתמול, בחשד למתן שוחד בבחירות המקדימות בליכוד. רובינשטיין סירב למסור מידע מהחקירה, אבל אמר כי שרון רשאי לערוך לבלומנטל שימוע כדי לברר את השתלשלות העניינים.

במשטרה אמרו הבוקר כי בלומנטל תזומן בקרוב מאוד לחקירה נוספת. באגף החקירות אמרו כי שתיקתה בחקריה אתמול רק מגבירה את החשדות נגדה.

חשד במשטרה: בלומנטל ניסתה לשבש הליכי חקירה

כתבי "הארץ", יוסי ורטר, ברוך קרא וים יהושע מוסיפים:

שרון, אמר אמש בשיחות סגורות, כי "כל מי שלא ייתן הסבר מלא ומניח את הדעת לגבי אופן בחירתו לרשימה לכנסת לא יוכל להיות מועמד מטעם הליכוד". עוד אמר שרון: "אני מצפה שכל מי שלא ייתן הסבר כזה או ישמור על זכות השתיקה יתפטר לאלתר מהרשימה". בתגובה מסרה יועצתה של בלומנטל: "מדהים שראש הממשלה לא שוחח עם בלומנטל לפני שהחליט להפכה לשעיר לעזאזל.

חקירתה באזהרה של בלומנטל הסתיימה אתמול בצהריים. היא נחקרה בחשד ששילמה, או התכוונה לשלם, שוחד בחירות לפעילים בכירים במרכז הליכוד. בחקירתה, שנמשכה שעתיים, שמרה בלומנטל על זכות השתיקה, וסירבה לענות לשאלות החוקרים.

מקורביה של בלומנטל האשימו אתמול את המשטרה ב"הדלפות מרובות ללא בסיס", וב"הדלפות חלקיות מתוך חדרי החקירות". עורך דינה של בלומנטל, אורי וגמן, סרב למסור פרטים בנוגע לסיבות שהביאו את מרשתו לשמור על זכות השתיקה. יועצת התקשורת של בלומנטל מסרה כי "עורך דינה של סגנית השר ביקש ממנה לא להגיב, זאת מכיוון שהגב' בלומנטל פנתה אליו לקבלת ייעוץ רק ביום שישי האחרון, והוא מבקש זמן ללמוד את הנושא".

בסוף השבוע לא נענתה בלומנטל לבקשת המשטרה להתייצב לחקירה. במשטרה הבהירו לבלומנטל שסירובה להגיע עלול להשאיר שני חשודים במעצר שלא לצורך, אך הדבר לא השפיע על החלטתה. במשטרה חושדים כי בלומנטל ניסתה "להרוויח זמן" כדי לשבש הליכי חקירה. מקורביה טענו כי סגנית השר מעולם לא "ירדה למחתרת", וכי לא ידעה שהמשטרה תחזיק בעצורים עד שתתייצב לחקירתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully