וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: נחשפה חוליה שתכננה לפוצץ את שגרירות רוסיה

28.12.2002 / 20:12

תכננה נקמה על הריגתם של לוחמים מוסלמים שהצטרפו למורדים הצ'צ'נים; המשטרה חשפה מעבדות נפץ בפרברי פאריס; הלוחמים אומנו בגרוזיה על ידי אל קעאדה; חשש לפיגועים במהלך החג

16 טרוריסטים מוסלמים נעצרו בצרפת במהלך השבועיים האחרונים בחשד שתכננו לפוצץ את השגרירות הרוסית בפאריס - כך הודיע אתמול משרד הפנים הצרפתי. עוד נאמר בהודעה כי הקבוצה היתה מוכנה לפעולה, וכי המשטרה הצרפתית פירקה אותה מנשקה וסיכלה את תכניתה.

בבי.בי.סי דווח כי הקבוצה תכננה את התקפת הטרור כנקמה על מותם של הלוחמים המוסלמים שהצטרפו למורדים הצ'צ'נים במלחמתם נגד הרוסים. כל העצורים הם ממוצא אלג'יראי ומרוקאי. המשטרה הודיעה כי היא חשפה מעבדות נפץ ליצור פצצות בפרברי פאריס וכי ללא ספק תכננו חברי החוליה מתקפת טרור אחת או יותר. מחשש לפיגועים המיועדים להרוס את חג המולד, תיגברה משטרת צרפת את רחובות פאריס ב-1,000 שוטרים נוספים.

עוד מסר משרד הפנים כי חלק מהעצורים אומנו באזור פאנקיסי בגרוזיה, שם פגשו במפקדי המיליציה הצ'צ'נית. כמו כן הם פגשו בכירים בארגון אל קאעדה, המומחים לייצור פצצות עם חומרים רעילים. רוסיה אמרה בתגובה למעצרים כי זו הוכחה ישירה כי המורדים הצ'צ'נים קשורים בטבורם לטרור הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully