וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון משפטי מדהים לגור: בית המשפט הורה על ספירה נוספת

8.12.2000 / 23:02

בית המשפט העליון בפלורידה פסק הערב לטובת גור והחליט כי 9,000 קולות שנויים במחלוקת במחוז מיאמי דייד יספרו מידית; הפער כעת הצטמצם ל-154 קולות בלבד לאחר החלטת השופטים להוסיף 383 קולות לגור; בוש יערער לבית המשפט העליון

סגן הנשיא, אל גור, הצליח הלילה להמלט ברגע האחרון מהפסד במאבק המשפטי ולמעשה בכל מערכת הבחירות.
בית המשפט העליון בפלורידה הפך החלטה מבית המשפט המחוזי והורה על ספירה של קולות שנויים במחלוקת בכל המחוזות במדינה.
ההחלטה מתייחסת לכ-9,000 קולות שנויים במחלוקת במחוז מיאמי דייד אך בית המשפט הורה לספור ידנית את כל הקולות השנויים במחלוקת במדינה כולה, כולל במחוזות הרפובליקנים. מדובר בקולות שנפסלו לאחר שהמכונות בספירה הממוחשבת לא הצליחו לפענח את ההצבעה.
בית המשפט החליט בנוסף, להעניק לגור 383 קולות שנספרו לטובתו בפאלם ביץ' ומיאמי דייד ולא נחשבו בספירה הכוללת בשל החלטת מזכירת המדינה של פלורידה, קתרין האריס.
לפיכך, הצטמצם יתרונו של בוש מ-537 קולות ל-154 בלבד.

ההחלטה התקבלה על חודו של קול, כאשר ארבעה שופטים פסקו לטובת גור ושלושה התנגדו. השופטים הורו כי הספירה תתחיל מיד כדי לסיימה במהירות האפשרית שכן בעוד ארבעה ימים יתכנס הקולג' האלקטורלי לבחור את הנשיא וללא תוצאות סופיות לא ניתן לשגר את האלקטורים של פלורידה.
ג'ורג' וו. בוש יערער בוודאי על ההחלטה שעשויה להביא לניצחונו של גור - לבית המשפט העליון בוושינגטון.

קודם לכן הערב, העניינים נראו דווקא מתנהלים לכיוונו של בוש כששני בתי משפט מחוזיים בפלורידה דחו עתירות של הדמוקרטים שדרשו לפסול קולות שנספרו לבוש. לטענתם, חלו שיבושים וזיופים בספירת המעטפות הכפולות שהגיעו מחו"ל והעניקו את היתרון לבוש. השופטים קבעו כי אי הסדרים לא פגעו בתוצאה הסופית וברצון הבוחר.

בית המחוקקים של פלורידה, ממשיך להתכונן לכינוס האלקטורים של ארה"ב בעוד ארבעה ימים וכבר פתח בהליך הבחירה של 25 האלקטורים של פלורידה. בית הנבחרים הנשלט על ידי הרפובליקנים יבחר, כפי הנראה, אלקטורים שיצביעו לבוש, אך החלטת בית המשפט העליון כנראה תעכב זאת.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully