וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בארה"ב: הערב זה יכול להגמר

8.12.2000 / 21:35

שני בתי משפט מחוזיים בפלורידה דחו עתירות של דמוקרטים לפסול קולות לא כשרים שקיבל בוש; ההכרעה תפול בבית המשפט העליון שיקבע האם לספור ידנית קולות נוספים; אם העתירות ידחו - גור יודה בהפסדו ובוש יוכרז כנשיא; בינתיים, החל בפלורידה תהליך בחירת האלקטורים

הבחירות בארצות הברית נערכו לפני חודש ויום, אבל אולי רק הערב ידעו האמריקאים מי הדייר החדש בבית הלבן.

ג'ורג' וו. בוש מקווה שלאחר פסיקת בית המשפט העליון בפלורידה הצפוייה הערב, הספקות יוסרו וקלינטון יוכל להתחיל הבחפיפה עם מושל טקסס.

בוש זכה הערב בניצחון משפטי נוסף כששני בתי משפט מחוזיים בפלורידה דחו עתירות שהוגשו מטעם הדמוקרטים שדרשו לפסול קולות שקיבל בוש במעטפות הכפולות שנשלחו מחוץ לארץ ומהחיילים בטענה לאי סדרים וזיופים.
בית המשפט קבע כי התוצאות יוכרו מכיוון שתהליך הספירה נערך במסגרת המקובל ואין יסוד לטענה לזיופים.

כעת, ברור שההכרעה תפול בבית המשפט העליון בפלורידה שימסור את החלתו בערעור שהגיש אל גור נגד פסיקה בבית המשפט המחוזי שלא לספור 14,000 קולות שנויים במחלוקת במחוזות פאלם ביץ', ומיאמי דייד.
למרות שרוב מתוך שבעת השופטים שדנים בעתירה הם דמוקרטים, והעובדה כי ניצחונו המשפטי היחיד שהשיג גור עד כה היה בבית המשפט הזה, כשהחליט להורות על ספירה ידנית - ייתכן, שבית המשפט ידחה את העתירה בשל הביקורת שהוטחה בו על ידי בית המשפט העליון בוושינגטון על ההחלטה הקודמת.

גור כבר הודיע בעבר כי אם יפסיד במערכה הזאת הוא יוותר ולא יערער לבית המשפט העליון בוושינגטון. במידה והעתירה אכן תדחה, גור יודה בהפסד ויתקשר, בפעם השלישית והאחרונה מאז הבחירות לבוש, הפעם כדי לברכו על הניצחון.

בינתיים, בית המחוקקים של פלורידה החל בדיון היסטורי בתהליך בחירת האלקטורים של פלורידה למרות שאין הכרעה משפטית - כדי שיוכלו לייצג את המדינה בקולג' האלקטורים שיתכנס ביום שלישי כדי לבחור את הנשיא. גור הודיע כי גם אם מספר אלקטורים "יערקו" ויצביעו עבורו - הוא לא יסכים להתמנות לנשיא בניגוד להכרעה במדינות למרות שהדבר אפשרי מבחינת החוקה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully