וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הרוסי: המלחמה עומדת בפני סיום

27.1.2000 / 16:14

אך בגרוזני נמשכת הלחימה והצ'צ'נים מונעים מהרוסים לכבוש את מרכז העיר

"המלחמה בצ'צ'ניה עומדת בפני סיום" אמר היום שר החוץ הרוסי, איגור איבנוב, לפוליטיקאים אירופאים בשטרסבורג שבצרפת. "הפעולה הצבאית נגד הטרוריסטים בצ'צ'ניה תסתיים בקרוב" העריך השר. הנציגים האירופאים מחו בפני איבנוב על מה שהם כינו "עבירה גסה על זכויות אזרח במהלך המתקפה על צ'צ'ניה". היום תדון המועצה הפרלמנטרית האירופית בבקשה להשעות את רוסיה מהארגון בגלל התעלמותה מאזהרות המערב והמשך פגיעתה בחפים מפשע במהלך המלחמה . מנהיגים באירופה קוראים להטיל חרם כלכלי על רוסיה בכדי להכריח אותה לסיים את המלחמה.
שר החוץ איבנוב הגן באסיפה על מדיניות הרוסים בצ'צ'ניה וציין כי "אנחנו עושים הכל בכדי ליצור תנאים לצימצום האבדות בנפש - האבדות שלנו קטנות בהרבה לעומת אלו של המורדים". תגובתו באה לאחר שידיעות על מספר הנפגעים האמיתי במערכה על גרוזני החלו מגיעות למערב ובהן דיווחים על אלפי הרוגים לצבא הרוסי.
בתוך כך מקורות ברוסיה אומרים היום כי אין עדיין סימן לפריצת דרך לסיום המתקפה על גרוזני, בירת צ'צ'ניה, והכוחות הלוחמים מבוססים בבוץ ברחובות גרוזני ואינם מצליחים להתקדם ולכבוש את מרכז העיר.
מזכיר האו"ם, קופי ענאן, הגיע היום למוסקווה בכדי לפגוש את המנהיגים הרוסים ולדרוש מהם להפסיק את שפיכות הדמים.
היום נמשכו המתקפות על הגרוזני והסביבה, וארטילריה רוסית מגובה בתקיפות מטוסים ומסוקים הכו ברחבי העיר ופרבריה. הרוסים מוחקים קומות שלמות בבנינים הגבוהים מכיוון שהם משמשים מסתור לצלפי המורדים הצ'צ'נים, דבר שגרם לרוסים אבידות רבות בשבועות האחרונים. סטטיסטיקה של הצבא הרוסי מצביעה על כך שכ-30 חיילים רוסים נהרגים בגרוזני מדי יום.
המורדים מדווחים כי למרות שהם מותקפים מכל הצדדים הם עדיין מחזיקים במרכז העיר ולא מתכוונים להכנע.
ברחבי גרוזני נלחמים למעלה מ-93 אלף חיילים רוסים לעומת כ-11 אלף מורדים צ'צ'נים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully