וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: תוכניתו של דודו טופז תוקלט מראש

רוני קורן-דינר

22.12.2002 / 19:34

בעקבות "שערוריית אוריירו" שוקלת הרשות השנייה את הפסקת השידור החי של "הראשון בבידור"; הרשות: גם שידורים קודמים של התוכנית גרמו לפגיעה בכבוד האדם, האישה והערכים החברתיים

ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה בוחנת את האפשרות להנחות את זכיינית ערוץ 2, קשת, להימנע משידור חי של התוכנית "הראשון בבידור" עם דודו טופז, ולהקליטה מראש.

זאת, בעקבות צפייה חוזרת בקטע ששודר השבוע בתוכנית, ובו הראיון הסנסציוני עם כוכבת הטלנובלה "בובה פראית", נטליה אוריירו. במהלך הראיון, כזכור, נגע טופז באוריירו ורמז לה רמיזות מיניות לכאורה, ליטף אותה, וקינח בנשיכת כתפה. ההחלטה בדבר הקלטת התוכנית או המשך שידורה בשידור חי, תובא להכרעת מועצת הרשות בישיבתה הקרובה.

בפני ועדת הטלוויזיה, בראשותו של מוסקו אלקלעי, הובאו דוגמאות מתוך למעלה מ-130 תלונות שנשלחו לנציב תלונות הציבור ברשות, וזאת מעבר לאלפי פניות שעלו באתרי האינטרנט בהקשר לקטע שידור זה. הוועדה מציינת כי מדובר במספר גבוה מאוד של תלונות במונחים של פניות ציבור לרשויות בכלל, ובשבירת שיא בפניות ציבור בנושא אחד מאז החלו שידורי ערוץ 2.

מהרשות נמסר כי הוועדה החליטה לפנות להנהלת קשת ולהביע את סלידתה מקטע שידור זה. יצוין כי בשבוע שעבר החליטה הרשות השנייה לפתוח בהליך הפרת כללי זיכיון נגד קשת, בשל הפרת כללי האתיקה בשידור. "הוועדה רואה לה למטרה לא רק לקבוע סף לסוגה העילית (הפקות איכותיות של תעודה ודרמה בעיקר - ר.ק) אלא גם להתריע מפני הידרדרות בסף הסוגה התחתית אליה יכולים השידורים להגיע", נמסר.

עוד נכתב בסיכום ישיבת הוועדה, כי בתוכניתו של טופז יש רצף מתמשך של אירועים שיש בהם פגיעה בכבוד האדם, בכבוד האישה ובנורמות וערכים חברתיים מקובלים. כך, למשל, מקרה צ'יצ'ולינה (שבעקבותיו ניטל מקשת זמן פרסום בשווי עשרות אלפי שקלים כסנקציה), תחרות הנשים השמנות, מקרה המגישה עדן הראל שהוטרדה לכאורה בשידור, ועוד.

הוועדה תזמן את הנהלת קשת לשיחה על הדרכים להימנע משידורים פוגעים מסוג זה בעתיד, והנחתה את מנכ"ל הרשות לערוך עבורה לקט של קטעי שידור מעוררי מחלוקת אשר שודרו בתוכניותיו של טופז. בטרם הכרעה, תשקול הוועדה אף הזמנת אישי ציבור ונציגי גופים ציבוריים להשמעת עמדותיהם בסוגיה זו.

תגובת קשת לא התקבלה עד מועד פרסום הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully