וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכוי אחרון לגור

7.12.2000 / 20:46

הרפובליקנים והדמוקרטים ממתינים להחלטת בית המשפט האם לקבל את טענת הדמוקרטים כי הרפובליקנים "טיפלו" באחת הקלפיות; אם יוכח הדבר- יקבל גור את כל 25 האלקטורים של מדינת פלורידה וייצעד לבית הלבן; לפי שעה מוביל בוש ב-537 קולות

תקווה, קלושה אומנם, למועמד הדמוקרטי אל גור בבחירות לנשיאות בארה"ב. הסאגה ממאנת להסתיים והערב, תפנית - בית המשפט הפדרלי בארה"ב דחה את בקשתו של המועמד הרופבליקני, ג'ורג' בוש, לעצור את הספירה הידנית והחל בבדיקה נוספת שעלולה לעלות לבוש בסיכוי להיות נשיאה ה-43 של ארה"ב. לאל גור נותרו 6 ימים לעצור את בוש.

כ-15 אלף פתקים, רובם מסומנים עבור בוש, לא ייספרו אם יחליט בית המשפט בפלורידה לבדוק את טענתם של הדמוקרטים כי הרפובליקנים "טיפלו" באחת מהקלפיות במחוז סמינול שבמדינה. על פי החשד שינה נציג רפובליקני בקלפי את התוצאות על חלק מן הפתקים.

אם יוכח שכך נעשה, יתהפך יתרונו של בוש. שכעת הוא מוביל על גור ב-537 קולות. גור עשוי לטעון עקב כך כי כל 25 האלקטורים של מדינת פלורידה שייכים לו ועליו לאייש את הבית הלבן.

אך הזמן רץ לשני המחנות. עורכי הדין של שני הצדדים מכינים בימים אלו את טיעוניהם לבית המשפט בפלורידה, לקראת הדיון על הספירה החוזרת של הקולות שיחל בשבוע הבא.

אולם גור זוכה לביקורת פנימית במפלגתו. פעילים דמוקרטים דורשים היום מגור להודות בתבוסה. ואילו בוש נשמע אופטימי: "אני בטוח בנצחוני, גם אם זה יקח עוד כמה ימים". ושולח תנחומים לגור: "אני מבין מה עובר עליו, זהו זמן קשה לכולנו".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully