וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכלית נפט איראנית התפרקה בים האדום

21.8.2019 / 14:55

טהראן אמרה כי מצבם של אנשי הצוות טוב וכי נעשות עבודות לתיקון הספינה, HELM, שנמצאת תחת סנקציות אמריקניות. במקביל, ארה"ב מזהירה כי תמנע מהמכלית ששוחררה מגיברלטר להגיע לסוריה

צילום: רויטרס

מכלית נפט איראנית התפרקה בים האדום, אך הצוות שלה בטוח והיא עוברת תיקונים - כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות אירנ"א. "צוות הספינה מתקן את התקלה וכלי השיט נמצא במקום בטוח. למרבה המזל, צוות הספינה במצב טוב", אמר אכבר ג'באל-אמלי, המנהל הטכני בחברת המכליות הלאומית של איראן.

המכלית זוהתה כ-HELM, וכלי שיט עם השם הזה הוא בין האנשים, החברות והספינות הנתונות לסנקציות אמריקניות, לפי משרד האוצר של ארצות הברית.

לאיראן יש את אחד מציי מכליות הנפט הגדולים ביותר בעולם, אולם היא מתקשה להחליף את הספינות המיושנות ולהמשיך לייצא נפט בשל הסנקציות האמריקניות המחודשות. אלו הודקו במאי האחרון, במלות שנה לפרישה מהסכם הגרעין, ואחריהן התרחשו שורת תקריות עם מכליות נפט במפרץ הפרסי ובים התיכון.

אחת מהן הייתה מכלית הנפט "גרייס 1", ששוחררה אחרי כחודש שהוחזקה בגיברלטר, ועתה שטה תחת השם "אדריאן דריה 1". בסוכנות הידיעות אילנ"א דווח כי הספינה הוחכרה לחברת ספנות איראנית, אחרי שמוקדם יותר היום דווח כי היא הוחכרה למשמרות המהפכה.

מכלית הנפט האיראנית גרייס 1 במצרי גיברלטר ב-16 באוגוסט 2019. רויטרס
המכלית גרייס 1 לחופי גיברלטר, בשבוע שעבר/רויטרס

לא ברור לאן מפליגה הספינה, אחרי שיוון אמרה אתמול כי היא לא קיבלה בקשה ממנה לעגון באחד מנמליה. ארצות הברית הוציאה צו מעצר למכלית בטענה שיש לה קשרים למשמרות המהפכה, המוגדרים ארגון טרור על ידיה. אתמול הזהיר שר החוץ מייק פומפאו כי ארצות הברית תנקוט את כל האמצעים שיש בידיה כדי למנוע מהמכלית להעביר נפט לסוריה, בהפרה של הסנקציות.

איראן מכחישה שהמכלית הייתה אי-פעם בדרכה לשם, כפי שטענו בבריטניה ובגיברלטר בעת ההשתלטות עליה. טהראן צפויה, לפי ההערכות, לשחרר בימים הקרובים את המכלית הבריטית "סטנה אימפרו" שנתפסה בידיה אחרי התקרית לחופי גיברלטר. באיראן אמרו כי אין קשר בין המקרים וכי המכלית הפרה את החוק הבינלאומי, אולם בלונדון דחו זאת.

(עדכון ראשון 11:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully