וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות הפגנות אלימות: 250 אסירים נמלטו מכלא באינדונזיה

המהומות במחוז פפואה המערבית פרצו בעקבות מעצר סטודנטים, ומפגינים העלו באש בית סוהר מקומי. הרשויות שלחו תגבורות נוספות למחוז שבו עדיין פועלת תנועה בדלנית

צילום: רויטרס

הרשויות באינדונזיה מנהלות מצוד אחרי יותר מ-250 אסירים שנמלטו מבית כלא במחוז פפואה המערבית. הבריחה ההמונית התרחשה ביום שני, כשמפגינים יצאו לרחובות בכמה ערים וחסמו כבשים ושרפו מבנים, כולל את הפרלמנט המקומי ואת בית הכלא.

המהומות החלו בעקבות מעצר סטודנטים מקומיים בעיר סורביה, שהואשמו בביזוי דגל אינדונזיה במהלך ציון יום העצמאות, והמשטרה שלחה תגבורות לקראת הפגנות נוספות המתוכננות להתקיים בה תוך שהיא משתמשת בגז מדמיע ובזרנוקי מים.

משרד המשפטים אמר כי בית הכלא בעיר סורונג הועלה באש, והמפגינים השליכו אבנים על האסירים. "258 אסירים נמלטו ורק חמישה מהם שבו עד הבוקר", אמרה אתמול דוברת המשרד מרלין לנדה. היא הוסיפה כי כמה סוהרים ועובדים אחרים במקום נפצעו כשניסו לעצור את המנוסה.

פפואה, מושבה הולנדית בעבר, הכריזה על עצמאות ב-1961 אולם היא נכבשה על ידי אינדונזיה. בחלקו המזרחי של האי שוכנת המדינה העצמאית פפואה גינאה החדשה, ותנועה בדלנית ממשיכה לפעול עד היום בחלקו המערבי. ארגוני זכויות אדם מאשימים את אינדונזיה בהפרות זכויות אדם באזור.

"על הרשויות באינדונזיה לפעול במהירות להפחתת המתיחות במחוז פפואה המערבית ולהבטיל כי מי שרוצה להפגין בדרכי שלום יוכל להמשיך לעשות זאת", אמר אוסמאן חמיד, האחראי על אינדונזיה בארגון זכויות האדם אמנסטי.

הפגנה במחוז פפואה, אינדונזיה כחלק מדרישתם לביטול שלטונה של ג'קרטה ואיחוד מערב האי עם מזרחו העצמאי 19 באוגוסט 2019. AP
המפגינים הציתו גם את מבנה הפרלמנט. מהומות בפפואה, שלשום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully