וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודן סודאן המודח בפתח משפטו: "קיבלתי 90 מיליון דולר מסעודיה"

אל-בשיר הובא לבית המשפט בשיירה צבאית גדולה, ולפי החוקרים, הוא הודה שקיבל סכום כסף גדול מיורש העצר בן סלמאן. הוא הוחזק בכלוב, וקרובי משפחתו קראו: "אללה אכבר". משפטו יהווה מבחן לשלטון החדש

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הרודן המודח של סודאן עומר אל-בשיר הגיע היום (שני) לבית המשפט לתחילת משפטו, שבו הוא מואשם בעבירות שחיתות. משפטו מתקיים במוסד למעדי המשפט והחוק, והוא הגיע אליו בשיירה צבאית גדולה. הדיון יתחדש ביום שבת.

לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, אחד החוקרים בתיק אמר לבית המשפט כי בשיר, ששלט ביד ברזל בסודאן במשך 30 שנה, הודה כי הוא קיבל 90 מיליון דולר במזומן מיורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן. החוקר, אחמד עלי, אמר בפתח המשפט כי הנשיא לשעבר סיפר לו שהסכום הגיע לידיו משליחיו של הנסיך הצעיר.

בשיר הואשם בהחזקה לא חוקית של כסף זר ובקבלת מתנות בצורה לא רשמית. בתוך האולם, הוא ישב בכלוב ממתכת, כשהוא לא מגולח ולבוש בגלימה לבנה מסורתית. קרובי משפחתו צעקו באולם "אללה אכבר", והוא השיב להם בקריאה דומה.

נשיא סודאן לשעבר, עומר אל-בשיר במהלך דיון בעניינו באשמת שחיתות בבית המשפט בחרטום 19 באוגוסט 2019. רויטרס
בשיר בכלוב בבית המשפט, היום/רויטרס

משפטו יהיה מקרה בוחן עבור השלטון החדש במדינה, שטרם התבסס רשמית ארבעה חודשים אחרי ההפיכה הצבאית. בשיר, שתחת שלטונו קרסה כלכלת המדינה, הואשם במאי גם במעורבות בהרג מפגינים במהלך חודשי ההפגנות הסוערות נגדו, והתביעה רוצה גם לקור אותו על הלבנת הון ומימון טרור.

ביום שבת חתמה המועצה הצבאית, שקמה אחרי הדחת בשיר, על הסכם עם קבוצת האופוזיציה המרכזית במדינה, שנועד לסלול את הדרך להקמת ממשל זמני ולבחירות חופשיות בעוד שלוש שנים. מועצת השלטון, שחבריה היו אמורים להיות מושבעים היום, תוקם רשמית רק בעוד יומיים. דובר המועצה הצבאית אמר כי הדחייה הייתה לבקשת האופוזיציה.

יציבותה של המדינה האפריקנית היא קריטית לאזור כולו, המתמודד עם מלחמות והתקוממויות מקרן אפריקה ועד לוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully