וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר מאוהיו נעצר בחשד שתכנן לתקוף מרכז קהילתי של יהודים

ג'יימס ררדון בן 20 פרסם סרטון שבו הוא יורה ברובה לצד כתובת של מרכז קהילתי בעיר יאנגסטאון. בחיפושים בביתו נמצאו כמה כלי נשק וחומרים גזעניים. בקהילה הודו לרשויות על הפעולה המהירה שלהן

עריכה: ניב מעוז

המשטרה במדינת אוהיו שבארצות הברית עצרה צעיר שלפי החשד איים לפתוח בירי במרכז של הקהילה היהודית. ג'יימס ררדון, בן 20, פרסם סרטון ברשת של אדם יורה ברובה עם כיתוב שזיהה את המקום כמרכז ביאנגסטאון, מצפון לפיטסבורג. המשטרה אמרה כי בחיפושים בביתו נמצאו כמה כלי נשק, אפוד מגן ומסיכת גז. הוא נעצר ביום שבת בניו מידלטאון, הסמוכה ליאנגסטון, והוא צפוי להופיע היום בבית המשפט.

החשד נגדו עלה אחרי הסרטון שפרסם באינסטגרם, שבו נכתב: "המשטרה זיהתה את היורה בקהילת המשפחה היהודית ביאנגסטאון בתור הלאומן הלבן שיימוס אוררדון". המשטרה מאמינה כי היה זה שם בדוי שבו השתמש החשוד.

"הוא רמז שעומדים לזהות אותו בתור היורה במרכז הידוי, זה והביל לחקירה אינטנסיבית שהתפתחה במהירות", אמר מפקד משטרת ניו מידלטאון, וינס ד'אג'ידו. הוא הוסיף כי תוגברה האבטחה סביב המתקנים היהודיים וכי המידע הועבר לידי ה-FBI. המשטרה מצאה בביתו גם חומרים של עליונות הגזע הלבן.

פדרציית הקהילה היהודית באזור יאנגסטאון הודתה לסוכנויות אכיפת החוק על הפעולה המהירה שלהן. בשנה שעברה נרצחו 11 מתפללים בפיגוע בפיטסבורג הסמוכה, במה שנחשבת למתקפה האנטישמית הקטלנית ביותר בהיסטוריה האמריקנית. המחבל, רוברט בווארס, תומך עליונות הגזע הלבן עומד בפני מאסר עולם אם יורשע בעבירות המיוחסות לו.

ג'יימס ריארדון בן 20, שנעצר לאחר שאיים לירות לעבר מרכז יהודי באוהיו, ארצות הברית - 19 לאוגוסט. EPA, אתר רשמי
האבטחה סביב מוסדות יהודיים תוגברה. ג'יימס ררדון/אתר רשמי, EPA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully