וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיצוץ המסתורי: עיראק מגבילה את המרחב האווירי שלה

הממשל בבגדאד הודיע כי כל תנועה אווירית במרחב העיראקי חייבת לקבל את אישורו הישיר של הצבא, והקואליציה נגד דאעש הודיעה כי היא מסכימה לתנאים החדשים. ההודעה מגיעה כמה ימים לאחר פיצוץ מסתורי בבסיס מיליציה פרו-איראנית במדינה, שסיבתו עדיין לא ברורה

איראן, עיראק

ארצות הברית והקואליציה בהובלתה במאבק נגד דאעש הסכימו לגבלות חדשות ורחבות יותר על הפעילות האווירית בעיראק - כך דווח היום (שבת) במגזין ניוזוויק. ההגבלות מגיעות לאחר הפיצוץ המסתורי שאירע במחסן תחמושת של כוחות המיליציה הפרו-איראנית ליד בגדאד בתחילת השבוע.

ההוראה החדשה כוללת הגבלה של טיסות מכול סוג במרחב האווירי של עיראק. "כל כלי טייס שיבקש לטוס בשמי עיראק יתבקש לקבל את אישורו של מפקד צבא עיראק, אחרת ייחשב ככל יטיס עוין שייורט עלי ידי מערכת ההגנה האווירית", נכתב בהודעת הצבא. הקואליציה בהובלת ארצות הברית הודיעה כי היא תחל ביישום ההחלטה העיראקית באופן מיידי.

השבוע פורסמו צילומי לוויין של תוצאות פיצוץ שאירע בבסיס הצבאי ליד בגדאד השבוע בדוח של חברת (ISI Intelligence Report) לפי הערכות מכון המחקר שתיעד את ההרס, סביר כי מדובר בתקיפה אווירית שגרמה לנזק רב למטרת התקיפה. עוד ניתן לראות כי הפיצוץ הביא לפיצוצי משנה, ככל הנראה של תחמושת שאוחסנה באתר ובכך גם לנזק משני משמעותי למבנים ברדיוס של מעל ל-250 מטרים.

מחסן של טילים איראני עולה באש אחרי שהופצץ, עיראק, 19 יולי 2019. אתר רשמי
הפיצות המסתורי ליד בגדאד, השבוע/אתר רשמי

מחסן הנשק שבמקום השייך למיליציה הפועלת בחסות איראן, ממוקם בבסיס של משטרת עיראק מדרום לבגדד. מקור ביטחוני מסר לסוכנות רויטרס כי במקום אוחסנו ככל הנראה רקטות קטיושה לטווח קצר. גורם במשטרת עיראק טען כי הסיבה לדליקה שהביאה לפיצוץ היא רמת אחזקה ירודה וטמפרטורות גבוהות שהיו במקום.

לאחרונה דיווח גורמים דיפלומטיים לעיתון א-שרק אל-אווסט הרואה אור בלונדון כי ישראל הרחיבה את מעגל התקיפות שלה נגד מטרות איראניות גם אל עיראק. לדבריהם, תקיפת הבסיס של המיליציות השיעיות מצפון לבגדאד באמצע חודש יולי בוצעה על ידי מטוס F-35 של חיל האוויר.

נוסף על כך, בעיתון רמזו למעורבות ישראלית בתקיפה אווירית מסתורית שנייה שהתרחשה בסוף חודש יולי, בבסיס "אשרף" שמצפון לבגדאד. לפי הגורמים, הותקפו משגרי טילים בליסטיים שהועברו זמן קצר קודם לכן מאיראן לעיראק, וכן נפגעו גם יועצים איראניים. הגורמים ציינו גם את התקיפה בדרום סוריה בשבוע שעבר, שבה לדבריהם פעלה ישראל כדי למנוע מכוחות איראניים להשתלט על גבעה אסטרטגית במחוז דרעא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully