וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה ברמת הגולן: 2,500 דונם משמורת הטבע סוסיתא נשרפו

17.8.2019 / 14:13

אלפי דונמים נשרפו כליל במהלך הלילה בשריפה שפרצה בגולן. האש התפשטה במהירות בעקבות החום הקיצוני ונמשך לאורך כל הלילה עד לשעות הבוקר בהם הושגה שליטה והשריפה לקראת כיבוי סופי. השמורה מהווה גם בית גידול ואזור שוטטות לדורבנים, צבאים, עטלפי חרקים ומגוון עופות

צילום: כיבוי והצלה, מחוז ירושלים, עריכה: עמית שמחה
השריפה במשמורת הטבע סוסיתא ברמת הגולן. 17 באוגוסט 2019. רשות הטבע והגנים
השריפה במשמורת הטבע סוסיתא ברמת הגולן/רשות הטבע והגנים

2,500 דונמים נשרפו במהלך הלילה (שבת) בשריפה שפרצה אמש במשמורת הטבע סוסיתא שברמת הגולן. השריפה התפשטה במהירות בחסות החום הקיצוני ששרר אתמול ונמשכה לאורך כל הלילה. בשעות האחרונות הושגה שליטה על האש והשריפה לקראת כיבוי סופי.

במאמצי הכיבוי שנמשכו לתוך הלילה מאתמול ועד היום השתתפו לוחמי האש יחד עם פקחי רשות הטבע והגנים, קרן קיימת לישראל ,בוקרים וחקלאים מהאזור. זאת בסיוע גם של מטוסי כיבוי שהוזנקו לאזור. ברשות הטבע והגנים מציינים כי שמורת הטבע סוסיתא - מתלול היורד מרמת הגולן ועד הכנרת מאופיינת בבתה עשבונית עם מעיינות זעירים עם צמחיית גדות סבוכה.

השריפה במשמורת הטבע סוסיתא ברמת הגולן. 17 באוגוסט 2019. רשות הטבע והגנים
מאתמול בלילה מנסים צוותי כיבוי והצלה להתשלט על האש/רשות הטבע והגנים

בחלקים מהשמורה גדל יער פארק של אלה אטלנטית ושקד קטן עלים יחד עם שרידי חורש ים תיכוני . במצוק נחל עין גב צומחת קבוצת עצי אורן ירושלים טבעיים, היחידים הידועים כיום בגולן. השמורה מהווה גם בית גידול ואזור שוטטות לדורבנים, צבאים, עטלפי חרקים ומגוון עופות דורסים המקננים במצוקים. שטח השמורה הכולל הוא כ-18 אלף דונם ומתוכו כאמור האש כילתה על פי הערכה ראשונית כ-2,500 דונם.

ברשות הטבע והגנים מבקשים מציבור המטיילים והשוהים בשטחים הפתוחים להקפיד ולהימנע מהדלקת אש בשטחי השמורות והגנים הלאומים למעט במקומות המותרים לכך וכן לדווח לגורמי הכיבוי על כל חשד להתלקחות שריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully