וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איור מסתורי שצייר לאונרדו דה וינצ'י נחשף מתחת לאחת מיצירותיו הגדולות

26.8.2019 / 0:37

שרבוטים שהיו חלק מהתכנון המקורי לציור "המדונה בין הסלעים" נחשפו מתחת לציור המקורי עם "הבדלים משמעותיים מאיך שנראים בציור הסופי". הם יחשפו כחלק מתערוכה חדשה שתציג את תהליך היצירה של דה וינצ'י

הטריילר לסרט "צופן דה וינצ'י"/The Da Vinci Code (2006) Official Trailer

בסרטון -הטריילר לסרט "צופן דה וינצ'י"

איורים שצוירו על ידי לאונרדו דה וינצ'י מתחת לאחד הציורים המפורסמים שלו נחשפו לאחרונה והפתיעו חובבי אמנות ברחבי העולם. השרבוטים של אמן הרנסנס נמצאו קבורים מתחת ל"המדונה בין הסלעים" שצויר במאה ה-16.

האיורים הציגו את התכנון המקורי של דה וינצ'י למלאך ולישו הילד, עם "הבדלים משמעותיים מאיך שאלו נראים בציור הסופי", טוענים מומחים. הגלריה הלאומית בלונדון, המתכננת אירוע חשיפה לעבודותיו של האמן, החלה לחקור לעומק את "המדונה בין הסלעים". המומחים חקרו במשך חודשים את טכניקות הציור שנזנחו לבסוף. "שתי הדמויות הוצבו במקום גבוה בהרבה בציור, כשהמלאך מסתכל לעבר ישו התינוק במנח שונה לחלוטין", אומרים נציגי הגלריה.

"זו עדיין תעלומה מדוע לאונרדו נטש את התכנון הראשוני שלו. חלק מהעבודה מוכיחה שיש כאן יותר משכבה אחת. ככל הנראה עבודה של עוזר או אפילו של לאונרדו בעצמו".

הציור צויר בחומר המכיל אבץ הניתן לראותו בעזרת קרני רנטגן, אינפרה אדום והדמיה היפרספקטרלית. החשיפה כולה מגיעה כחלק מההצהרה של הגלריה הלאומית על מחקר רחב בנושא גאונותו של דה וינצ'י כצייר, עם התמקדמות ביצירתו "המדונה בין הסלעים". קומת הקרקע כולה תהפוך לחלל החוקר את הציור ואת המוח שיצר אותו. כמו כן, המבקרים יוכלו ליהנות מ"חוויות רב חושיות" בארבעה חדרים שונים, וביניהם שטח הדומה לכנסייה, שאמור לדמות כיצד נראה המקום בו הוא צויר.

איור מסתורי של לאונרדו דה וינצ'י. הגלריה הלאומית, לונדון, צילום מסך
האיור שנחשף מתחת לציור "המדונה בין הסלעים"/צילום מסך, הגלריה הלאומית, לונדון

למעלה מ-59 מיצגים שונים יופיעו בתערוכה."התערוכה משלבת את הדברים החדשים ביותר שלמדנו על המדונה בין הסלעים ומעניקה נקודת מבט ייחודית על היצירה", אמרה מנהל הגלריה, דוקטור גבריאל פינלדי, "הוא יאפשר למבקרים לחקור את התהליך היצירתי של לאונרדו דה וינצ'י בדרך ליצירת המופת הזאת".

התערוכה: "לאונדרו - לחוות את המאסטרפיס" תפתח ב-9 בנובמר 2019 ותמשך עד ה-12 בינואר 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully