וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות בין נתניהו לליברמן: ראש מטה שר הביטחון פורש מתפקידו

13.8.2019 / 11:36

שרון שלום המקורב ליו"ר ישראל ביתנו יסיים את תפקידו אחרי יותר משלוש שנים. החלטת נתניהו להשאירו במשרד לאחר פרישת ליברמן עוררה הערכות במערכת הפוליטית כי האחרון עשוי לחזור לתפקיד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שרון שלום/מערכת וואלה, צילום מסך

ראש מטה שר הביטחון שרון שלום ביקש מראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו לסיים את תפקידו. שרון שלום יסיים את תפקידו היום (שלישי) אחרי יותר משלוש שנים בתפקיד. ראש הממשלה הודה לשרון על תרומתו למדינת ישראל.

שרון שלום הוא מקורבו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ולאחר התפטרותו של ליברמן ממשרד הביטחון בנובמבר האחרון נתניהו בחר להשאיר אותו בתפקידו כראש מטה.ההחלטה של נתניהו להמשיך להשתמש בשלום עוררה בחודשים האחרונים תמיהה במערכת הפוליטית לאור העובדה שהוא אחד ממקורביו הקרובים ביותר של ליברמן ומלווה אותו כבר עשור, וברקע המתיחות בין ליברמן לנתניהו.

העובדה ששלום נשאר בתפקידו כל כך הרבה זמן אחרי שליברמן פרש ממשרד הביטחון עוררה הערכות במערכת הפוליטית שליברמן עשוי לחזור למשרד וששלום שומר על התפקיד לקראת חזרה אפשרית של ליברמן.

ליברמן התפטר מתפקידו כשר הביטחון בחודש נובמבר האחרון, אחרי שבועות של עימותים בינו לבין ראש הממשלה בסוגיות ביטחונות שונות, בהן מינוי הרמטכ"ל והמצב בדרום. עם ההצבעה על הליכה לבחירות חדשות, נתניהו תקף אותו בחריפות וטען כי ליברמן הוא "חלק מגוש השמאל" והאשים אותו בכישלון הרכבת הממשלה לאחר שלדבריו "הציב עוד דרישה ועוד דרישה, ובכל פעם הייתה דרישה חדשה". בשבועות האחרונים קורא ליברמן להקמת ממשלת אחדות והצהיר כי "אנחנו רוצים ממשלה לאומית-ליברלית רחבה שתורכב מישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן. מבחינתנו, לא קיימת שאלה פרסונלית מי יעמוד בראשות הממשלה אלא שאלה עקרונית איזו ממשלה תהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully