וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים רבות בארץ: אם פיליפינית ובנה גורשו מישראל

13.8.2019 / 7:26

רוזמרי ובנה רוהן שנולד בישראל, הוטסו למנילה בליווי שתי נציגות של רשות האוכלוסין וזאת בשל שהייה בלתי חוקית. האם התבקשה לצאת בתום שנת הלימודים של בנה ומשלא עמדה בהתחייבותה ולא עזבה - נעצרה. בית הדין קבע כי לא נפל פגם בהליך מעצרם

צילום: חדשות 13

אם פיליפינית רוזמרי ובנה רוהן גורשו אמש (שני) למנילה שבפיליפינים דרך בנגקוק בליווי שתי נציגות של רשות האוכלוסין, כך הודיעה רשות האוכלוסין וההגירה. בהודעת הרשות נמסר כי רוזמרי נמצאת בישראל שנים רבות, מתוכן 12 שנים שלא כחוק ביודעין, במהלכן לא עסקה בסיעוד אלא בעבודות ניקיון. בנה רוהן נולך בישראל ואביו הוא טורקי שעזב את הארץ לפני שנים.

הטסתם של השניים היא כחלק ממבצע גירוש רחב של רשות ההגירה נגד עובדות זרות וילדיהן. רוזמרי עוכבה בחודשים האחרונים בגין שהיה בלתי חוקית והתחייבה, כמו מעוכבות אחרות, לצאת בתום שנת הלימודים של בנה משלא עמדה בהתחייבותה ולא עזבה - נעצרה לפני כשבוע.

ביום ראשון דן בית הדין לעררים בערר שהוגש בעניינה. בית הדין קבע כי לא נפל פגם בהליך מעצרה וכי "מפתחות הכלא נמצאים בידי האם". עוד באותו יום דחו בית המשפט המחוזי ובית משפט עליון בקשת האם ובנה להוציא צו מניעה להרחקתם. אמש, כאמור, הוטסו השניים למדינתם ולמשפחתם בפיליפינים.

הפגנה נגד גירוש העובדות הזרות וילדיהן בת"א 6 באוגוסט 2019. אתר רשמי
הפגנה נגד גירוש עובדים זרים במוזיאון תל אביב, שבוע שעבר/אתר רשמי

כאלף בני אדם השתתפו בשבוע שעבר בהפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב נגד מבצע הגירוש. בעצרת שנערכה בכותרת "הפגנת חירום" קראו המפגינים לחדול מהמבצע שהחל לפני כשלושה שבועות. בין המפגינים השתתפו גם פוליטיקאים רבים וחברי מועצת עיריית תל אביב, לצד ילדים הלומדים עם ילדיהם של העובדים הזרים בעיר.

לפני כשבועיים בית הדין לעררים החליט לדחות ערר שהגישה עו"ד חיה מנע נגד ההחלטה לגרש את ג'רלדין אסטה, מהגרת עבודה פיליפינית, שנעצרה לפני כשבועיים עם שני ילדיה, קיאן וקתרין, שנולדו בישראל. השלושה הועברו לאחר מעצרם לבית המעצר בנתב"ג ושוחררו. בהחלטתו נתן בית הדין 45 ימים במטרה לאפשר למשפחה להסדיר את ענייניה ולעתור לבית המשפט המחוזי נגד גירושם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully