וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלימה מסרטן ותרמה כליה לבעלה: "נחגוג את חג האהבה כמו שצריך"

12.8.2019 / 10:45

ארמונד אובחן לפני 12 שנים עם מחלה בכליות, וקרליין אשתו התנדבה לתרום לו כליה. למרות שחלתה בסרטן השד, היא נלחמה כדי לעבור את הניתוח. ביום חמישי האחרון, לאחר שהחלימה מהמחלה, תרומת הכליה עברה בהצלחה. "התחושה לתרום לבעלי כליה זה כמו לתת לו חיים מחדש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארמונד וקרליין אלוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרליין וארמונד אלוש הכירו בגיל 16 בחופשת סקי בצרפת. הם עלו לארץ מפריז לפני 30 שנה, אולם בשנים האחרונות הם נאלצו להתמודד עם אתגרים לא פשוטים. ארמונד אובחן לפני 12 שנים עם מחלה בכליות, וקרליין אובחנה לפני חמש שנים כחולה בסרטן השד.

בעוד שקרליין הצליחה לגבור על המחלה, מצבו של ארמונד החמיר ובאחרונה התחיל טיפול בדיאליזה, לצד חיפוש אחר תורם כליה. "מההתחלה אמרתי לו שאני רוצה לתרום, גם בלי שידעתי מה זה אומר", סיפרה קרליין. "שאלתי רופא במה זה כרוך, והתחלתי את התהליך. זו היתה ממש מלחמה כי כשהם שמעו שחליתי בסרטן הם לא רצו לשמוע על זה. לחצתי מכל הכיוונים, ובסוף נתנו לי אישור".

ארמונד סיפר כי לצד ההתרגשות מהמחווה של זוגתו, הוא חש גם דאגה. "זו תמיכה אינסופית ואהבה אינסופית, אבל יש חששות לבריאות שלה ולסיכונים במהלך הניתוח. זה לא פשוט. מצד אחד שמחתי כי זה היה פתרון שהציל אותי, אבל מצד שני זה היה יכול להכניס אותה לבעיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תמיכה ואהבה אינסופית". בני הזוג בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היא כל כך רצתה לעזור לי. כל השנה הייתי בדיאליזה ובבדיקות לקראת ההשתלה. במהלך הבדיקות, התייעצו עם רופאים מומחים מה לעשות ומה האפשרויות, עד שאשתי החליטה שהיא רוצה לתת לי את הכליה. היא היתה מאוד נחושה להתחיל גם את התהליך של הבדיקות", הוסיף ארמונד.

"יש שלב ארוך של הכנות כדי לדעת שהתורמת כשרה לתרום, שלא פוגעים בה", הסביר פרופ' איתן מור, מנהל מרכז ההשתלות בבית החולים שיבא בתל השומר שביצע את הניתוח. "בניתוח עצמו מוציאים כליה ללא חתך חיצוני ועושים את ההשתלה. הניתוח הוא שגרתי, אבל לקרליין היה סרטן השד, ותהינו אם מותר לה לתרום. אחרי דיונים ואזהרות, היא אמרה שבעלה יותר חשוב. אנחנו בדרך כלל מנסים להביא למצב שבן משפחה יתרום ולא אדם אחר, אך דווקא במקרה הזה דווקא המשפחה התעקשה, וזה יפה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"לתת חיים מחדש"

וכך, ביום חמישי האחרון, השניים נכנסו לחדר הניתוח. "התחושה לתרום לבעלי כליה זה כמו לתת לו חיים מחדש. זכיתי שיש לי אפשרות לעשות את זה", שיתפה קרליין, והוסיפה "אני מאוד שמחה כי אני רואה שהוא מרגיש טוב ושהתוצאות בסדר. הצוות פה חבל על הזמן. אנשים נפלאים".

ארמונד הוסיף כי "התהליך טוב, אנחנו מרוצים, והתוצאות טובות בינתיים. אשתי מרגישה יותר טוב וגם אני. השבוע נחגוג את חג האהבה כמו שצריך. אנחנו חוגגים מגיל 16, והיום בדיעבד אני אומר שעשינו בחירה טובה מכל מיני בחינות. לא רק מבחינת אהבה. מאוד מרגש לדעת שהיא הצילה לי את החיים. אמרתי לה שיום ההולדת שלי הוא ביום של ההשתלה. זו התחלה חדשה. קיבלתי את החיים שלי בחזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully