וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורבגיה: צעיר לבן פתח באש במסגד ונבלם על ידי המתפללים

11.8.2019 / 10:32

החשוד, שהיה לבוש אפוד ומדי צבא, פצע אדם אחד לפני שנעצר על ידי המשטרה. בדירתו נמצאה גופה של אישה, קרובת משפחה שלו, והוא חשוד ברצח שלה. סביב המסגד הוגברו אמצעי האבטחה אחרי הטבח בניו זילנד

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

צעיר לבן בנורבגיה פתח אתמול (שבת) באש במסגד בסמוך לבירה אוסלו, ונעצר אחרי שפצע אדם אחד. המשטרה מצאה לאחר מכן גופת אישה בביתו של החשוד, קרובת משפחה שלו, והוא חשוד ברצח שלה. היורה, שהיה לבוש באפוד ובמדי צבא, פעל לבדו. "החשוד הוא בערך בן 20, אזרח נורבגי מהאזור", אמר סגן מפקד המשטרה רונה סקולד, שהוסיף כי הוא חשוד ברצח.

מנהל מסגד א-נור, אפראן מושטק, אמר כי הפצוע היה גבר בן 75 מהקהילה. הוא סיפר לערוץ TV2 כי היורה "נשא שני רובים ואקדח, הוא פרץ דרך דלת הזכוכית והחל לירות". לדבריו, הנוכחים במסגד הצליחו לבלום אותו לפני שהוא הגיע לזירה. גורמים במשטרה אמרו לרשת NRK כי כמה כלי נשק נמצאו בתוך המסגד אחרי הירי.

בחודשים האחרונים הגביר המסגד את אמצעי האבטחה שלו, בעקבות הפיגוע בניו זילנד, שבו רצח מחבל לבן 51 מתפללים מוסלמים מוקדם יותר השנה. דובר של המסגד אמר כי רק שלושה אנשים היו נוכחים בעת הירי במקום, שנערך לקראת תפילות חג הקורבן בהשתתפותם של כאלף איש.

ב-2011, המחבל הניאו-נאצי אנדרס ברינג בריוויק רצח 77 בני אדם במתקפה הקשה ביותר במדינה בזמני שלום, רובם נערים במחנה קיץ.

צוותי הצלה מחוץ למסגד בפאתי אוסלו, נורבגיה, 10 באוגוסט 2019. רויטרס
גורמי הצלה מחוץ למסגד, אתמול/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • נורבגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully