וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף העצוב של כוכב הרשת בן השש שהצטרף לסטטיסיקה העגומה בבורונדי

סרטוני היוטיוב המצחיקים של "קצ'אמן" היו מוכרים בכל רחבי המדינה מוכת המלריה שבמרכז אפריקה. הכוכב בן השש מת יום לאחר שהתגלתה אצלו המחלה שגבתה מתחילת השנה את חייהם של 1,800 תושבי המדינה, ואת חיי כ-2,500 ילדים ברחבי אפריקה מידי יום

הילד בן השש "קצ'אמן" שמת ממלריה בבורונדי. צילום מסך
"קצ'אמן"/צילום מסך

דארסי אירקוזה, כוכב רשת בן שש מבורונדי מת לאחר שחלה במלריה, והוא הצטרף לכ-1,800 תושבי המדינה שבמרכז אפריקה שמתו מהמחלה בשנה האחרונה. אירקוזה, שנודע במדינה בשם "קצ'אמן", התפרסם העקבות מערכונים קצרים שעלו ליוטיוב בהשתתפותו. היום רביעי השבוע הוא אובחן כחולה המלריה, ומת יום אחד לאחר מכן. על פי ארגון הבריאות העולמי, יותר מחמישה מיליון מקרים של מלריה זוהו במדינה מתחילת השנה.

המחלה היא אחד מגורמי המוות העיקריים של ילדים באפריקה, וגובה את חייהם של כ-2,500 ילדים ביבשת מידי יום. הופעתו האחרונה של "קצ'אמן" התקיימה בשבוע שעבר לצד בדרן מוכר במדינה, איתו אמור היה הילד להופיע בהמשך החודש. מותו של כוכב הרשת הצית מחדש את הדיון על דרכי התמודדות עם המחלה שפוגעת קשות בברונדי.

מניין המתים ממלריה בבורונדי משתווה כמעט למספר המתים מנגיף האבולה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו השכנה. שר הבריאות תאדה נ'דיקומנה אמר כי המספרים הם נמוכים יותר, וכי מתחילת השנה תועדו 1,400 מקרי מוות ו-4.3 מיליון מקרי הדבקות. על פי ארגון הבריאות העולמי, יותר מ-90% ממקרי המוות המתועדים ממלריה התרחשו באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully