וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפשיטה של מאות סוכנים: 800 מהגרים נעצרו במיסיסיפי

מנהל רשות המכסים וההגירה בארה"ב תיאר זאת כמבצע הגדול ביותר אי-פעם שהתרחש במדינה אחת, כשהסוכנים הגיעו לשבעה מפעלי מזון ועצרו עובדים ללא מסמכים. ילדיהם של חלק מהם נותרו לבדם

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

רשויות ההגירה בארצות הברית עצרו כ-700 בני אדם אחרי סדרת פשיטות במדינת מיסיסיפי. המבצע המתואם התמקד בעובדים בשבעה מפעלים לעיבוד מזון, שלא החזיקו במסמכים הנדרשים. בסרטונים מהפשיטות נראו מאות סוכנים מגיעים באוטובוסים כדי לתשאל ולעצור את העובדים, וכמה ילדים נלקחו למכון כושר מקומי אחרי שהם הגיעו לביתם וראו שהוריהם לא נמצאים.

שירותי ההגירה והמכסים (ICE) מסרו כי כ-880 "זרים שניתן לסלקם" נעצרו בפשיטות, שעליהן הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביוני. אז, הוא טען כי "מיליוני זרים לא חוקיים שמצאו את דרכם לארצות הברית" יגורשו ממנה. הפשיטות התרחשו בשש ערים שונות במיסיסיפי, שעות לפני שטראמפ הגיע לעיר אל פאסו, טקסס, שבה נטבחו 22 בני אדם על ידי מחבל התומך בעליונות הגזע הלבן. רוב תושבי העיר, שעל גבול מקסיקו, הם ממוצא היספני.

מנהל הסוכנות הפועל, מת'ו אלבנס, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי ייתכן שהפשיטות היו המבצע הגדול ביותר שנעשה אי-פעם במקומות עבודה במדינה אחת בארצות הברית.

סוכנים פושטים על מפעל במדינת מיסיסיפי, ארה"ב, כדי לעצור מהגרים לא חוקיים, 7 באוגוסט 2019. רויטרס
הסוכנים באחד המפעלים במיסיסיפי, אתמול/רויטרס

באחד הסרטונים, מהעיר מורטון, נשמעה בתה של אחת העצורות בוכה בזמן שהעצורים הועלו לאוטובוס. "האימא שלה שם", אמרה אישה אחת לשוטר. "אמה היא האפוטרופוס היחיד שלה". אלו שהתאספו מחוץ למפעל צעקו "שחררו אותם" ונופפו לשלום אחרי שהאוטובוס יצא לדרכו.

אלבנס אמר כי הילדים יישלחו לחיות עם קרובי משפחה עם משפחות אחרות. העצורים נלקחו למחסן של המשמר הלאומי של מיסיסיפי לצורך תשאולם, וייתכן שחלקם ישוחררו. ה-ICE לא פירטו לגבי אזרחותם של העצורים, אך ממשלת מקסיקו שלחה צוותים קונסולריים לאזור כדי לסייע למי מאזרחיהם שהיה מעורב.

סוגיית ההגירה עומדת במרכז סדר היום של טראמפ, והוויכוח עליה צפויה להתגבר לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. ראש עיריית ג'קסון, צ'וקווה אנטר לומומבה, גינה את הפשיטות ותיאר אותן כ"לא אנושיות ולא יעילות". מנגד, התובע של המחוז הדרומי של מיסיסיפי, מייק הרסט, אמר כי סוכני ה-ICE פעלו על בסיס צווי המעצר שלהם נגד "זרים לא חוקיים".

(עדכון ראשון 11:23)

עוד בוואלה!

"תעשה משהו": טראמפ ביקר את קורבנות הירי בטקסס ובאוהיו

לכתבה המלאה
רשויות ההגירה עצרו כ-700 בני אדם אחרי 
סדרת פשיטות בעיר קאנטון מדינת מיסיסיפי. רויטרס
סוכן עם אחד העצורים, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully