וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו בתקופת העבדות": שוטרים בארה"ב הובילו גבר שחור אזוק בחבל

שוטרים שעצרו חשוד בהסגת גבול בטקסס קשרו את אזיקיו בחבל והובילו אותו כשהם רכובים על סוס. מפקד המשטרה התנצל ואמר כי השיטה הזו תיפסק. "לא הייתה להם כוונה זדונית"

עריכה: ניב מעוז

המשטרה במדינת טקסס שבארצות הברית פרסמה הודעת התנצלות אחרי סערה שקמה בעקבות סרטון שבו נראו שני שוטרים לבנים רכובים על סוס מוביל גבר שחור אזוק בחבל. משתמשים רבים ברשתות החברתיות אמרו כי התמונה מזכירה את תקופת העבדות.

מפקד משטרת גלבסטון, ורנון הייל, אמר ביום שני כי השיטה מקובלת בכמה תרחישים, "אולם השוטרים הראו שיקול דעת לקוי במקרה זה". הוא אמר כי לא הייתה להם "כוונה זדונית" והוסיף שהוא שינה את המדיניות כדי למנוע את השימוש החוזר בשיטה הזו.

לפי המשטרה המקומית, החשוד, דונלד ניליי, נעצר בעקבות הסגת גבול. השוטרים לקחו את החשוד לשטח כינוס, והמשטרה הבהירה כי הוא לא היה קשור עם החבל, אלא שהאזיקים היו קשורים אליו. מפקד המשטרה התנצל בפני ניליי על "המבוכה הלא הכרחית" שנגרמה לו. הוא הוסיף כי השוטרים היו יכולים להמתין לניידת אחרי המעצר.

החשוד שוחרר בערבות, אבל לא הגיב על האירוע שהתרחש בזמן שטקסס אבלה על מעשה הטבח הגזעני באל פאסו ביום שבת בידי לאומן לבן. 22 בני אדם נרצחו, והמחבל סיפר בחקירתו כי הוא רצה "להרוג כמה שיותר מקסיקנים". התביעה תבקש לגזור עליו עונש מוות.

שוטרים מובילים גבר שחור שנעצר, טקסס, אוגוסט 2019. אתר רשמי
שוחרר בערבות. החשוד מובל על ידי שוטרים רכובים על סוסים/אתר רשמי

לאון פיליפ, מנהל "קואליציית הצדק" של מחוז גלבסטון, אמר לרשת BBC כי התיעוד היה של אדם שביקש להישאר אנונימי. לדבריו, קשה לו לדבר על התקרית הזו בתור תושב העיר. "זאת הייתה טעות טיפשית", אמר. "מה שאני יודע זה שאילו היה זה אדם לבן, אין שום סיכוי שהם היו לוקחים אותו בצורה כזו".

הוא ציין כי החשוד, ניליי, הוא בעל בעיות נפשיות. הוא הוסיף כי השוטרים היו צריכים להמתין לניידת, לא משנה כמה זמן היה דרוש לה. "זה לא שהם מקבלים כסף על מעצר", אמר. פיליפיס אמר כי הוא מתכנן לפתוח את רישומי העירייה לגבי מדיניות אכיפת החוק. "מפקד המשטרה אמר שהם לא הפרו שום מדיניות, אבל מהי המדיניות לגבי העברת אסיר? איך אני יודע שהיא לא נכתבה ב-1875? יש הרבה שאלות לא פתורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully