וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארב בפארק: ספרד סוערת בעקבות אונס קבוצתי נוסף בנערה

מאות הפגינו בעיר בילבאו אחרי שחרורם של ארבעה מתוך שישה חשודים באונס של בת 18. היא סיפרה כי קבעה עם אחד מהם, אולם כשהגיעה למקום אנסו אותה היתר

מפגינים מחובקים במחאה נגד "כנופיית הזאבים" על כך ששוחררו בערבות והואשמו תחילה רק בהתעללות מינית. 21 ביוני 2019. רויטרס
הפגנה נגד זיכוי קבוצת גברים מאונס קבוצתי, יוני/רויטרס

משטרת ספרד חוקרת את טענותיה של נערה בת 18, שהתלוננה על אונס קבוצתי שעברה בפארק בעיר בילבאו בשבוע שעבר. שישה גברים נעצרו בתחילה, אך ארבעה שוחררו ממעצר אחרי ששופט אמר שהאישה לא סיפקה תיאור ברור שלהם. בכלי תקשורת במדינה דווח כי החשודים היו בני 18 עד 36, ממוצא צפון אפריקני. אתמול (שני) הפגינו מאות בני אדם בעיר שבחבל הבסקים במחאה על שחרור החשודים.

אחרי התקיפה, שהתרחשה ב-1 באוגוסט, אושפזה הנערה בבית חולים והיא שוחררה כמה שעות לאחר מכן. היא הכירה את אחד החשודים דרך האינסטגרם והם קבעו להיפגש בפארק. כשהיא הגיעה למקום, היא הבחינה שהאדם שעמו קבעה אינו נמצא לבדו, והיא ניסתה לעזוב. עם זאת, הקבוצה מנעה ממנה לעזוב, ולדבריה היא נאנסה על ידיהם שוב ושוב.

זה המקרה השלישי של תקיפה מינית באזור בילבאו בשבועות האחרונים. ב-26 ביוני הואשמו שלושה אנשים בניצול מיני של נערה בת 17 באיטוריבידה, וארבעה ימים לאחר מכן נעצר גבר בן 35 בחשד שתקף קטינה במכונית מסחרית בלרסקיטו.

בשנים האחרונות עסקה ספרד באונס קבוצתי שהתרחש במהלך מרוץ השוורים בעיר פמפלונה הסמוכה, אחרי שבית משפט זיכה בהחלטה מעוררת מחלוקת חמישה גברים מאונס, והרשיע אותם רק בתקיפה מינית. מוקדם יותר השנה הפך בית המשפט העליון את הפסיקה, והעבירה שבה הורשעה הקבוצה - שכונתה "להקת הזאבים" - הוחמרה לאונס.

(עדכון ראשון 15:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully