וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה היסטוריה: "החייל המעופף" הצרפתי צלח את התעלה ונחת בבריטניה

בניסיון השני שלו הצליח היזם פרנקי זפטה להשלים את הטיסה שלו על גבי הסקייטבורד הממונע. זאת כשבועיים אחרי שהתרסק למים

עריכה: רענן פוגל

היזם הצרפתי פרנקי זפטה הצליח היום (ראשון) לחצות את התעלה עם בריטניה על גבי סקייטבורד מעופף, שאותו הציג לראווה במצעד יום הבסטיליה בחודש שעבר.

המכשיר מופעל על ידי חמישה מנועי סילון קטנים ומתודלק על ידי נפט מזוקק שנשמר בתיקו של הרוכב. ההמצאה שלו זכתה לתשומת לב רבה בעת אירועי יום הבסטיליה, והוא כונה "חייל מעופף" כשנצפה בשמי פריז. בצבא רואים בהמצאה זו כלי נשק עתידי אפשרי.

הוא יצא לדרכו מסנגט, שבפאתי קאלה שבצרפת, בשעה 6:17, כשהוא מלווה בשלושה מסוקים. הוא הגיע לבריטניה לאחר 20 דקות, ונופף לצופים בזמן שנחת בבטחה בסנט מרגרט ביי, הסמוכה לדובר שבחוף הדרומי של בריטניה.

היזם פרנקי זפטה טס מצרפת לבריטניה, 4 באוגוסט 2019. רויטרס
עשה היסטורי. זפטה מרחף, היום/רויטרס

האתגר הכי גדול שלו היה לתדלק מחדש את המכשיר באמצע הדרך, שאורכה הייתה 35 ק"מ, כשנדרש לנחות על סירה בלב הים. בניסיון הראשון שלו ב-25 ביולי, איבד זפטה את שיווי המשקל שלו ונפל כשניסה לנחות על במה ועל סירה גדולות יותר. הוא סיפר עם נחיתתו היום כי הכלי שלו הגיע למהירות של 160 עד 170 קמ"ש במהלך חציית התעלה.

"בחמישה-שישה קילומטרים אחרונים מאוד נהניתי", אמר זפטה לכתבים עם הגעתו. "בין אם זה אירוע היסטורי או לא, אני לא בצד להחליט זאת, רק הזמן יגיד". לפני שפרץ בדמעות, הוא הוסיף: "יצרנו מכונה לפני שלוש שנים, ועכשיו אנחנו חוצים את התעלה. זה משוגע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
היזם פרנקי זפטה בדרכו מצרפת לבריטניה, 4 באוגוסט 2019. רויטרס
פרנקי זפטה בשמי התעלה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully