וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם האשליה האופטית המסחררת הזו היא ההוכחה שאנחנו לא רואים את העולם כפי שהוא?

10.8.2019 / 0:22

האשליה האופטית המתעתעת הבאה נראית כאילו היא נעה במעגלים - אך היא למעשה דוממת. חוקרים מנסים להבין האם יש עוד דברים במציאות שאנחנו רואים אחרת ולא מודעים לכך

אשליית החץ - לאיזה כיוון הוא מצביע?/physicsfun

בסרטון - אשליית החץ - לאיזה כיוון הוא מצביע?

האשליה האופטית שלפניכם היא בסיס ספרו החדש של הפרופסור למדע קוגניטיבי, דונלד הופמן, שמאמין שאנחנו מסתכלים על העולם סביבנו כפי שהורגלנו להסתכל עליו ולא כפי שהוא נראה במציאות. האשליה הבאה היא תמונה דוממת לגמרי, אך במבט בה היא נראית זזה במעגלים כמו קרוסלה. המידע החזותי נאסף בידי העין ומתורגם בידי המוח באופן שגוי שגורם לנו לתפוס את התמונה בצורה שאינה מתיישבת עם המציאות. הגלים הצהובים והסגולים שנראים נעים כנגד כיוון השעון ואפילו גורמים לבחילה לחלק מהצופים היא תמונת jpg פשוטה למדי - ולא, היא אינה זזה לשום מקום.

זה לא גיף! התמונה הזאת זזה רק בראש שלכם

אשליה אופטית. צילום מסך
אשליה אופטית/צילום מסך

רק אם תתמקדו בנקודה אחת בתמונה, תוכלו לראות שהיא אינה זזה. הופמן, פרופסור מאוניברסיטת קליפורניה שבאירוויין, טוען כי הגישות המדעיות מניחות שקיים דפוס של פעילות עצבית שגורמת לנו לראות ולחוש בדברים בדרך שאנו מצפים לה - אך טוען שאין תיאוריות פורמליות שמסבירות מדוע. בספרו הוא בוחן כיצד אנשים מעבדים תמונות ממדיות כדי ליצור סביבה תלת ממדית - או כיצד אנשים משתמשים בידע המקדים שלהם כדי לבנות את העולם סביבם. הוא בוחן את הקונספט, שמקורו בפסיכולוגיה אבולוציונית, לפיו אנשים התרגלו לראות דברים בדרכים מסוימות לאורך זמן כדי לשרוד ולשגשג. הוא הסביר: "אני מעוניין להבין את חוויית המודעות של בני האדם ואת הקשר שלה לפעילות הגוף והמוח שלנו כשאנחנו מתקשרים עם הסביבה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully