וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: 36 הרוגים במתקפה של החות'ים על מצעד צבאי בעיר עדן

1.8.2019 / 20:00

המורדים השיעים הפרו-איראנים אמרו שהם שיגרו טיל ומל"ט לעבר בסיס בעיר הנמל הדרומית, שנשלטת על ידי הממשלה הנתמכת בידי סעודיה. בין ההרוגים גם מפקד בכיר. במתקפה אחרת, נהרגו 13 חיילים בפיצוץ מכונית תופת. הקואליציה הסעודית מאשימה את טהראן

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה וליר שפיגלר

לפחות 36 בני אדם נהרגו היום (חמישי) במתקפה של המורדים החות'ים בתימן על מצעד צבאי בעיר עדן - כך אמרו גורמי ביטחון ורפואה. העיר הדרומית היא מקום מושבה של הממשלה הנתמכת על ידי הקואליציה הסעודית, שנלחמת במורדים השיעים הנתמכים על ידי איראן. ריאד האשימה את טהראן באחריות למתקפה, שעשויה לסבך את מאמצי השלום בתיווך האו"ם.

החות'ים אמרו כי הם שיגרו טיל ומל"ט לעבר המצעד, שנערך בבסיס השייך לכוחות הנתמכים על ידי איחוד האמירויות הערביות. האמירויות חברה בקואליציה הסעודית, אולם היא הכריזה בחודש שעבר על צמצום כוחותיה במדינה, המצויה במלחמה הרסנית מאז 2015. גורם צבאי משורות הממשלה של הנשיא עבד רבו מנסור האדי אמר כי בין ההרוגים היה מפקד בכיר. ערוץ אל-מוסירה של החות'ים, השולטים על הבירה צנעא מאז 2014, אמר כי המתקפה הייתה נגד המצעד שנערך כהכנה למתקפה על מחוזות הנשלטים על ידיהם.

לפי משרד הפנים של תימן, במתקפה אחרת בעדן התפוצצה מכונית תופת בתחנת משטרה, ו-13 חיילים נהרגו. מתקפות דומות בוצעו בידי פעילי אל-קאעדה ודאעש, אך הקואליציה הסעודית האשימה את איראן גם באחריות לתקרית זו. טהראן מכחישה כי היא מעורבת במלחמה במדינה.

המלחמה של הקואליציה הסעודית בתימן, שהתערבה בקרבות ב-2015, נתפסת כמלחמת שליחים בין ערב הסעודית הסונית לבין איראן השיעית. עשרות אלפי בני אדם נהרגו, בהם אזרחים רבים. כמה מיליונים נמצאים על סף רעב.

(עדכון ראשון: 11:50)

בסיס בעיר עדן, תימן, שהותקף על ידי החות'ים, 1 באוגוסט 2019. רויטרס
פינוי נפגעים מהמתקפה על המצעד, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully