וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הותקף מכל כיוון בעימות הדמוקרטי: "ילדה, תהיי קלה איתי"

אחרי ההופעה החיוורת בעימות הראשון, סגן הנשיא לשעבר והמועמד הדמוקרטי המוביל היה מוכן יותר מול תשעת יריביו. הוא התגונן מול הסנאטורית האריס, ששוב תקפה אותו על סוגיות הגזע, אך היא בעצמה ספגה ביקורת על מאבקה בסוחרי הסמים. העימות הבא יהיה בספטמבר

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן התגונן הלילה (חמישי) במהלך העימות הדמוקרטי השני מול המתקפות הרבות של יריביו נגדו. מי שנחשב למועמד המוביל לייצג את המפלגה בבחירות לנשיאות בשנה הבאה, חלק את הבמה בדטרויט עם תשעה מועמדים אחרים, ואלו ניהלו חילופי דברים קשים על סוגיית ביטוח הבריאות וההגירה.

הסנאטורית קמלה האריס מקליפורניה, שהלמה בביידן בעימות הראשון ביוני על סוגיית הגזע, שבה לתקוף אותו בנושא, אך הותקפה בעצמה על כך היד הקשה שנקטה נגד עברייני סמים כשהייתה תובעת בקליפורניה.

ביידן, שנתפס לא מוכן בעימות הראשון, היה הלילה ערוך יותר להשיב להטחת הביקורת נגדו מצד יריביו הצעירים והפרוגרסיביים יותר, אבל הוא שוב לא הצליח להתחמק מהתבטאויות בעייתיות. "תהיי קלה איתי, ילדה", אמר להאריס, סנאטורית מקליפורניה, בפתח העימות.

ג'ו ביידן והסנאטורית קמלה האריס בעימות, 31 ביולי 2019. רויטרס
פער דורות במפלגה. ביידן מול האריס, הלילה/רויטרס

השאלה הראשונה שעלתה הייתה על מערכת הבריאות ועל ביטוח בריאות ממשלתית, הצעה שאותה מקדם הסנאטור הסוציאליסטי ברני סנדרס. ביידן אמר כי הרחבת "אובמה-קר", התכנית שגיבש הנשיא ברק אובמה שתחתיו הוא כיהן במשך שמונה שנים, היא הדרך הטובה ביותר לטפל במהירות בבעיות במערכת.

האריס, שתומכת בביטוח בריאות לכולם, תאפשר לכל האזרחים להצטרף מהיום הראשון, בעוד שהצעתו של ביידן "תותיר עשרה מיליון אמריקנים" בחוץ. סגן הנשיא השיב כי המדיניות שלה תעלה יותר מדי, תימשך זמן רב מדי, תוביל להעלאת מסים על מעמד הביניים. "מה יקרה בינתיים", שאל ביידן. האריס השיבה: "המחיר של לא לעשות כלום הוא הרבה יותר יקר".

הערב השני של העימות הדמוקרטי השני, 31 ביולי 2019. רויטרס
רק עשרה מועמדים ישתתפו בעימות הבא/רויטרס

לאחר מכן עברו המועמדים לדון במדיניות ההגירה שלהם, כשביידן התעמת עם חוליאן קסטרו, חבר לשעבר בממשל אובמה. ביידן אמר כי קסטרו לא דיבר בזמן שהיה בממשל על רצונו לבטל את ההיבט הפלילי בחציית הגבול עם מקסיקו, ואמר כי לא יהיה זה הוגן ביחס לאנשים אחרים בעולם שרוצים להגר לארצות הברית ועליהם להמתין בתור.

"כשאנשים חוצים את הגבול באופן לא חוקי, זה לא חוקי לעשות זאת אלא אם הם מבקשים מקלט", אמר ביידן. "אנשים צריכים להמתין בתור".

עימות לוהט אחר היה בין ביידן לבין הסנאטור קורי בוקר על רפורמה במערכת המשפט. "מאז שנות ה-70, לכל חוק פלילי, גדול וקטן, יש שם עליו", אמר הסנאטור השחור לסגן הנשיא לשעבר. "אתה קיבל אחריות על החוקים האלו, ואתה לא יכול עכשיו לצאת עם תכנית לכיבוי אותה שריפה". ביידן תקף בחזרה שביקר את הרקורד של בוקר בזמן שהיה ראש עיריית ניוארק.

העימות הבא יתקיים בספטמבר, ורק עשרה מועמדים ישתתפו בו, בהתאם למצבם בסקרים ואיסוף הכספים לקמפיין הבחירות. ביידן ממשיך להחזיק בפער גדול, למרות התקלות שהיו לו בעימות הראשון.

היה זה הלילה השני בעימות השני של הדמוקרטים, שבחודש יולי הבא יכריע את זהות המועמד שלהם. ביום שלישי השתתפו הסנאטורים סנדרס ואליזבת' וורן, המייצגים את האגף השמאלי ביותר במפלגה. רבים סבורים כי המדיניות שלהם לא ברת-יישום ותפחית את הסיכויים של המפלגה לנצח את טראמפ בנובמבר בשנה הבאה.

"האנשים שמופיעים על הבמה הלילה ובלילה הקודמת לא 'יחזירו את אמריקה לגדולתה' או 'ישמרו על אמריקה בגדולתה'", כתב טראמפ בטוויטר, כשהוא התייחס לסיסמאות הבחירות שלו.

טראמפ: "הם לא יחזירו את אמריקה לגדולתה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully