וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה עולה באש: שריפות יער רעילות משתוללות בסיביר

שיאי החום של משבר האקלים הגיעו גם למזרח הרחוק של רוסיה, ופוטין הנחה את הצבא לעזור בהתמודדות עם הלהבות שכילו 30 אלף קמ"ר של יער. האש מפזרת ערפיח רעיל, והתושבים זועמים על התגובה האטית. "אסון אקולוגי"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה אתמול (רביעי) לשלוח את הצבא להתמודדות עם שריפות היער הגדולות המשתוללות בסיביר ובאזורים אחרים במזרח הרחוק של המדינה. זאת אחרי תדרוך שקיבל מהמשרד לשירותי חירום על המשבר הסביבתי ההולך וגדל.

כ-30 אלף קמ"ר רבוע של יערות נפגעו עד כה, ותושבים מקומיים רבים אמרו כי לא נעשתה די כדי להשתלט על הלהבות. הם זעמו אחרי שגורמים ברשויות החירום אמרו שהם לא מתכננים להתמודד עם האש באזורים מרוחקים ולא מיושבים משום שאין איום ישיר על בני אדם. שריפות היער משתוללות ברוסיה כבר כמה שבועות, כתוצאה משיאי חום בשילוב ברקים ורוחות חזקות.

שריפת יער ברפובליקת סאחה, רוסיה, 30 ביולי 2019. רויטרס
שריפת יער ברפובליקת סאחה, שלישי/רויטרס

בעקבות ההוראה של פוטין, משרד ההגנה שלח עשרה מטוסים ועשרה מסוקים עם ציוד כיבוי לאזור, אחרי שמצב חירום הוכרז מוקדם יותר במחוזות אירקוטסק, קרסנוירסק ובשני מחוזות ברפובליקות בוריאטה ובמחוז אחד ברפובליקת יקוטיה. יותר מ-700 אלף אנשים חתמו על עצומה שבה קראו להרחבת מאמצי הכיבוי ולהכרזת מצב חירום בכל אזור סיביר.

"המשימה החשובה ביותר היא למנוע מהשריפה להתפשט לאזורים מיושבים", אמר ראש ממשלת רוסיה דימטרי מדבדב, שטס לעיר קרסנוירסק כדי לכנס ישיבת חירום עם הרשויות המקומיות. הוא אמר כי נעשים מאמצים גדולים על מנת שאסון דומה לזה שפקד את רוסיה ב-2010 לא יחזור על עצמו. אז, הוא אמר, "למעשה כל המדינה בערה והיו עשרות הרוגים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תמונת לוויין של שריפות יער במזרח סיביר, רוסיה, 21 ביולי 2019. AP
תמונת לוויין של שריפות יער במזרח סיביר, בחודש שעבר/AP

הארגון הסביבתי "גרינפיס" תיאר את שריפות הענק כ"אסון אקולוגי". בציוץ שפרסם הסניף המקומי שלו בשבוע שעבר נכתב כי "ערים גדולות בסיביר מכוסות בערפיח רעיל שכבר הגיע להרי אורל". הארגון מעריך כי השטח שעלה בלהבות עד עתה גדול מזה של בלגיה. לא רק כפרים נידחים ועיירות קטנות מושפעים, אלא גם ערים גדולות כמו יקטרינבורג וצ'ליאבינסק.

(עדכון ראשון: 22:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully