וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח סעודי: מלך בחריין דחה בקשה של נתניהו להיפגש עמו

יפעת רוזנברג וגיא אלסטר

31.7.2019 / 13:09

ב"אילאף" דווח כי השליט חליפה סבור שראש הממשלה רוצה לנצל מפגש שכזה לצורכי בחירות. עוד דווח כי ההצעה הועלתה על ידי משלחת ביטחונית ישראלית שביקרה בנסיכות, המאויימת על ידי איראן, אולם המלך אמר כי "טרם הגיעה העת" למפגש היסטורי כזה

עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לפגוש את מלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה, אך האחרון סירב בנימוק כי "טרם הגיעה העת" - כך דיווח היום (רביעי) העיתון הסעודי "אילאף". לפי הדיווח, המלך סבור שנתניהו רצה לנצל את המפגש לקמפיין הבחירות שלו.

לפי הדיווח בעיתון, נתניהו שלח לאחרונה שליח מיוחד בלוויית שלושה נציגי מערכת הבטחון לבחריין על מנת לעדכן בכירים בחריינים על "עניין ביטחוני" חשוב. במהלך הפגישה, כך דווח, הציע השליח הישראלי למלך לקבל את נתניהו בבירה מנאמה באוגוסט על מנת לדון בסוגיות ביטחוניות משותפות. המלך סירב, ואמר כי התנאים עדיין לא הבשילו לכך.

בין בחריין לישראל אין יחסים דיפלומטיים רשמים, אולם הן התקרבו בשנים האחרונות לאור האיום המשותף הנשקף מצד איראן. הנסיכות הקטנה נשלטת על ידי בית מלוכה סוני, אולם רוב אוכלוסייתה היא שיעית. באירועי "האביב הערבי" פרצה התקוממות של הרוב השיעי, אולם זו דוכאה בסיוע שכנותיה של בחריין, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות.

בחודש שעבר אירחה בחריין את הפסגה הכלכלית של ארצות הברית, שבה נחשף החלק הכלכלי בעסקת השלום שמגבש הממשל בין ישראל לפלסטינים. ואולם, לא הוזמנו נציגים ישראליים רשמיים לכינוס, שהוחרם על ידי הפלסטינים.

מלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה. אי-פי, AP
דחה את הבקשה של נתניהו. מלך בחריין/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully