וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוח מתפוצץ: התמונה הצבעונית שאתם רואים פה היא בכלל בשחור לבן

7.8.2019 / 6:44

האשליה האופטית שהפכה לויראלית ברשת מראה תמונה שבמבט ראשון נראית צבעונית לחלוטין. אלא שבמבט מעמיק יותר אנחנו מבינים שבכלל מדובר בתמונה בשחור לבן עם טכניקה מדהימה שגורמת לה להיראות צבעונית לגמרי

TheIllusioncontest

ראינו כבר הרבה אשליות אופטיות בעבר, אבל זו שתראו כאן באמת יכולה לגרום למוח שלכם להשתגע. מדובר בטריק שגורם למוח שלכם לראות תמונה צבעונית רגילה, אבל במבט קרוב יותר אתם תבחינו שהתמונה שאתם נועצים בה מבט היא בכלל תמונה בשחור לבן.

אשליה שחור לבן. אתר רשמי
תסתכלו טוב על התמונה ותבחינו שהיא בכלל בשחור לבן/אתר רשמי

איך זה קורה? מסתבר שישנה תוכנה מיוחדת שפותחה על ידי קווינד קולאס (שקורא לה בשם הקליט "אשליית הטעמת צבעים ברשת" - Color Assimilation Grid Illusion) שבה נעשה שימוש ברשת של קווים צבעוניים שנפרשים לאורך התמונה שכולה בשחור לבן. "הקווים הצבעוניים האלו גורמים לתאים האפורים להיתפס כאילו יש הם צבעוניים", הסביר קולאס. אז מה באמת קורה שגורם למוח שלנו לפרש את התמונה כצבעונית? על פי המדען בארט אנדרסון מאוניברסיטת סידני, האפקט שאנחנו רואים באשליה הזו לא ממש מפתיע. "רשת הקווים נטמעת ברקע הלא צבעוני, ואנחנו מפרשים את זה כחלק מהתמונה", אמר.

במילים אחרות, המוח שלנו דוחס את האינפורמציה הויזואלית כשאנחנו מסתכלים על דברים, וזה נותן לנו רושם כללי של התמונה כולה אם אנחנו לא מקדישים זמן כדי לבחון את האובייקט מקרוב. אם היינו רואים את האשליה של הקווים בתהליך ההתהוות, אולי היינו מבחינים שהתמונה המקורית היא ללא צבעים ורק הקווים צבעוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully