וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפט שמסעיר את שבדיה: ראפר אמריקני נאשם בתקיפה, טראמפ התערב

30.7.2019 / 14:30

A$AP Rocky היה מעורב בקטטה בשטוקהולם, והוא עומד לדין על תקיפה שעשויה להסתיים בעונש מאסר. נשיא ארה"ב ביקש לשחררו, אך הממשלה השבדית לא מתערבת. עשרות עיתונאים התגודדו בפתח המשפט, ואוהדיו של האמן וידוענים אחרים התגייסו למענו

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הראפר האמריקני A$AP Rocky הכחיש היום (שלישי) את אשמת התקיפה נגדו בפתח משפטו בשבדיה שגרר התערבות גם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. האמן, המפיק והדוגמן בן ה-30, ששמו האמתי הוא ראקים מאיירס, נעצר ב-3 ביולי בעקבות תגרת רחוב בשטוקהולם כמה ימים קודם לכן והואשם בהמשך בתקיפה שגרמה לנזק גופני.

עורך דינו אמר לשופט כי הראפר, שהיה לבוש במדי כלא ירוקים, מכחיש את המיוחס לו. לטענתו, הוא פעל מתוך הגנה עצמית. התובע בתיק, דניאל סבנסון, הציג תיעוד ממצלמות האבטחה ומטלפונים סלולריים של עדי ראיה, ואמר כי לאחר העימות, השליך מאיירס את המותקף בן ה-19 לקרקע ותקף אותו באגרופים ובבעיטות יחד עם עוד שניים מחברי פמלייתו. בנוסף לכך, אמר התובע, כי נעשה שימוש בבקבוק כדי להכות אותו.

הראפר אמר להגנתו כי הנער התגרה בו ובשני מלוויו, שמואשמים גם כן בתקיפה. אם הם יורשעו, הם עומדים בפני שנתיים מאסר. בהמשך היום הוא והקורבן ייחקרו על ידי עורכי הדין אחד של השני.

הראפר A$AP Rocky בנשף פרסי הגראמי, פברואר 2019. AP
טראמפ מוכן לשלם את הערבות. הראפר A$AP Rocky/AP

התיק זכה לתשומת לב תקשורתית עצומה, מה שאילץ את קיומו של המשפט באולם מאובטח שבו ישבו יותר מ-50 עיתונאים ואמו של מאיירס. מעצרו לפני המשפט עורר תגובות נזעמות מאוהדיו ומכמה אמנים אחרים, וטראמפ ביקש מראש ממשלת שבדיה לעזור בשחרורו. בהמשך, הוא אמר כי הוא "מאוכזב מאוד" ודרש: "התנהגו לאמריקנים באופן הוגן".

טראמפ אמר כי הוא מוכן לערוב באופן אישי לשחרורו של הראפר, אולם בשבדיה אין מערכת לשחרור בעקבות וראש הממשלה, סטפן לופבן, אמר כי הוא לא יתערב בנושא. וושינגטון אף שלחה נציג דיפלומטי לדיון, ואמרה כי אחת המשימות העיקריות של מחלקת המדינה היא לספק עזרה לאזרחים אמריקנים הכלואים בחו"ל.

"אני כאן כדי להפגין את תמיכתי", אמר איוואן ווליוללה, מעריץ מקומי. האו הוסיף כי הוא חושב שהיחס אל שלושת הנאשמים לא היה הוגן. מארייס היה בשטוקהולם לקראת הופעה, ומאז מעצרו הוא ביטל כמה אירועים ברחבי אירופה. לפני המעצר, הוא פרסם סרטונים מהרגעים שקדמו לתקיפה, ואמר כי שני אנשים עוקבים אחריו וכי הוא לא רוצה שום בעיות איתם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אמו של הראפר A$AP Rocky מגיעה לבית המשפט בשטוקהולם, שבדיה, 30 ביולי 2019. רויטרס
אמו של A$AP Rocky מגיעה לבית המשפט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully