וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פרצה למאה מיליון חשבונות - ונתפסה אחרי שהתרברבה ברשת

חברת הפיננסיים הגדולה "קפיטל וואן" אמרה כי נגנבו פרטים אישיים של 106 מיליון לקוחות שלה בארה"ב ובקנדה. החשודה, מהנדסת תכנה לשעבר מסיאטל, נעצרה אחרי שרמזה על מתקפת הסייבר שביצעה בפורום ברשת

חברת קפיטל וואן. AP
החברה מעניקה שירותי אשראי ופיננסיים/AP

הפרטים האישיים של 106 מיליון אזרחים ברחבי ארצות הברית וקנדה נגנבו במתקפת סייבר נגד חברת הפיננסיים "קפיטל וואן" - כך חשפה הלילה (שלישי) החברה, יום אחרי שחשודה במעשה נעצרה. לפי החברה, המידע שנגנב כולל שמות, כתובות ומספרי טלפון של מי שפנה אליה לטובת שירותי אשראי. עם זאת, בחברה הדגישו כי ההאקרית לא השיגה גישה למספרי האשראי.

חברת האשראי הגדולה, שלה יש גם בנקים להלוואות, אמרה כי מרבית הנפגעים - מאה מיליון - היו בארצות הברית. הפריצה אירעה ב-19 ביולי, אחרי שההאקרית "ניצלה" חולשה בתשתיות אבטחת המידע שלה.

החברה אמרה כי לא סביר שהמידע שנגנב ישמש לצורכי הונאה, אבל היא ממשיכה לחקור את הפריצה. בנוסף לכך, היא תעדכן את אלו שהחשבונות שלהם נפרצו ותספק להם עזרה בחינם. יו"ר החברה, ריצ'רד פיירבנק, אמר כי "בזמן שאני שמח על מעצרה של האחראית, אני מתנצל מעומק לבי על מה שקרה. אני מבטיח לתקן זאת".

משרד המשפטים בוושינגטון אמר כי העצורה היא פייג' תומפסון, בת 33, מהנדסת תוכנה לשעבר מסיאטל. היא מואשמת בהונאת מחשבים ובפריצה. אתמול היא הופיעה לראשונה בבית משפט בעיר ודיון נוסף יתקיים ב-1 באוגוסט.

לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט, היא התרברבה על הפריצה בפורום ברשת, ואחד הגולשים התריע בפני החברה. העונש המקסימלי על העבירות נגדה הוא חמש שנות מאסר וקנס של עד 250 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully