וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: 350 מיליון עצים חדשים נטעו ביום בשיא עולמי חדש

29.7.2019 / 10:05

ביוזמה שמוביל ראש הממשלה לייער מחדש את המדינה מוכת הבצורת, ניטעו על ידי תושבים, שרים ונציגים זרים מאות מיליוני שתילים. מבקריו של המנהיג סבורים כי הוא מנסה להסיח את דעת הקהל מהעימותים האתניים

ראש ממשלת אתיופיה שותל עצים, 29 ביולי 2019. אתר רשמי
הממשלה משתמשת בתכנה מיוחדת. אביי/אתר רשמי

אתיופיה אמרה אתמול (שני) כי היא שתלה יותר מ-350 מיליון עצים, במה שהוא לטענתה שיא עולמי חדש. ראש הממשלה אביי אחמד מוביל את המיזם, שנועד לצמצם את השפעות הרס היערות ושינויי האקלים במדינה מוכת הבצורת, וחלק מהרשויות נסגרו כדי לאפשר לעובדי הציבור להשתתף במבצע השתילה ההמוני.

על פי נתוני האו"ם, 35% משטחה של אתיופיה היה מיוער בתחילת המאה ה-20, וצנח לקצת יותר מ-4% בתחילת שנות ה-2000. היוזמה של אביי מתקיימת בכאלף מקומות ברחבי המדינה האפריקנית. גורמים רשמיים ספרו את הזרעים ששתלו המתנדבים, והשר לחידוש ולטכנולוגיה כתב בחשבון הטוויטר שלו שנשתלו יותר מ-350 מיליון עצים בתוך 12 שעות בלבד.

מטרת הפרויקט היא לשתול ארבעה מיליארד עצים מקומיים, וכלי התקשורת הרשמיים פרסמו תשדירים הקוראים לתושבים לשתול עצים ולטפח אותם. נציגים מהאו"ם, מהאיחוד האפריקני ושגרירויות זרות באתיופיה השתתפו במיזם הלאומי.

השיא הנוכחי הוא של 50 מיליון עצים שנשתלו בהודו ב-2016 על ידי 800 אלף מתנדבים. לא ברור אם "ספר השיאים של גינס" עקב אחרי היוזמה באתיופיה, אבל לשכתו של ראש הממשלה מסרה לסוכנות הידיעות אי-פי כי תכנה מיוחדת מסייעת בספירה.

מבקריו של ראש הממשלה הרפורמיסט אומרים כי הוא מנצל את הקמפיין שלו כדי להסיח את דעת הציבור מהאתגרים העומדים בפניו, כולל סכסוכים אתניים קשים ברחבי המדינה. אלו הובילו לעקירת יותר מ-2.5 מיליון איש מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully