וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החברה הראשונה" בדאונינג 10?: ג'ונסון שובר את המוסכמות בבריטניה

27.7.2019 / 19:35

ג'ונסון, שנמצא בהליך גירושים מאשתו השנייה, הוא ראש הממשלה הראשון אחרי כחצי מאה שנכנס לתפקיד ללא בת זוג. עם זאת, לאור השינויים בחברה, ייתכן שחברתו בת ה-31 תהיה בקרוב בת הזוג הצעירה ביותר של מנהיג בריטי זה 173 שנה והם יהיו הזוג הראשון הלא נשוי במעון הרשמי

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

כשבוריס ג'ונסון נכנס דרך הדלת השחורה המפורסמת של דאונינג 10 בתור ראש ממשלת בריטניה החדש, הוא היה הראשון שעושה זאת ללא בת או בן זוג לראשונה זה כחצי מאה. במקום להיכנס עמו, חברתו קרי סיימונדס, לשעבר מנהלת התקשורת של המפלגה השמרנית, עמדה במקום סמוך יחד עם אנשי הצוות שלו - סימן לחיים הפרטיים הסוערים של ג'ונסון, המייצגים את בריטניה המודרנית הרבה יותר מאשר התמונה המסורתית.

במשך עשורים רבים היה נהוג שראש הממשלה היה מנופף בעליצות, בצורה די מאולצת, לכתבים הרבים המתאספים בכניסה לדאונינג 10 יחד עם בן זוג, לעתים עם ילדיהם. עם זאת, ג'ונסון, בן 55, ואשתו השנייה מרינה ווילר, שלהם יש ארבעה ילדים יחד, הכריזו בספטמבר כי הם מתגרשים אחרי 25 שנה. זה כפול מאורך הנישואים הממוצע באנגליה ובויילס, שבהן נרשמים 64 גירושים על כל מאה זוגות נשואים מדי שנה.

לאור תפקידם הרם של מנהיגי בריטניה, הם בדרך כלל נדרשים לעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר, על אף שיש בכך אנכרוניזם. "זה היה קשה עבורו לצעוד לתוך דאונינג סטריט עם אישה אחרת, כשהוא באופן טכני עדיין נשוי למישהי אחרת. זה עשוי להיחשב לא דיסקרטי", אמר ניקולס אלן, מרצה לפוליטיקה באוניברסיטת רויאל הולוויי בלונדון. "החיים האישיים הצבעוניים של בוריס הופכים את התמונה המסורתית לבעייתית".

ואולם, נוכחותה של סיימונדס לפני המצלמות, גם אם בשוליים, מרמזת כי לאט לאט הדברים עשויים להשתנות .אם היא תצטרף לג'ונסון במעונו הרשמי, סיימונדס בת ה-31 תהיה בן הזוג הצעיר ביותר של ראש ממשלה בריטי זה 173 שנה. אם הם יעברו לגור יחד לא נשואים, יהיה זה משהו שהרוב המכריע של הזוגות בבריטניה עושים בימינו - גם אם הם יהיו הראשונים לעשות זאת כה באופן גלוי במעון בדאונינג 10.

קארי סיימונדס, בת זוגו של בוריס ג'ונסון, בעת כניסתו לתפקיד, 24 ביולי 2019. רויטרס
בת זוג ושותפה פוליטית. סיימונדס באירוע הכניסה של ג'ונסון לדאונינג 10/רויטרס

רק שניים מ -54 ראשי ממשלת בריטניה מאז 1721 התגרשו, ורק אוגוסטוס פיצרוי, ראש הממשלה בין השנים 1768-1770, התחתן בשנית בתפקיד. מאז תום מלחמת העולם השנייה ראש הממשלה הרווק היחיד היה אדוארד הית', שכיהן מ-1970 עד 1974, ולא התחתן מעולם.

עם זאת, מצבו המשפחתי של ג'ונסון לא היה למעשה על הפרק בקמפיין הבחירות: העובדה שהוא נבחר על ידי חברי מפלגה המחזיקים לרוב בדעות מסורתיות בענייני משפחה הייתה עדות לכך.

"אני חושב שחיים אישיים הם חיים אישיים ואנחנו חיים בעידן המודרני", אמר חבר המפלגה אנגוס ווסט, בן 53, באחד מאירועי הקמפיין. "לבוריס יש את מה שאני מכנה חיים פרטיים צבעוניים. אבל היו המון ראשי ממשלה אחרים שהיו להם חיים פרטיים צבעוניים".

ראש ממשלת בריטניה הנכנס, בוריס ג'ונסון במהלך פגישתו עם המלכה אליזבת בארמון בקינגהאם, 24 ביולי 2019. רויטרס
מבקש לשמור על חייו הפרטיים. ג'ונסון והמלכה אליזבת/רויטרס

מערכת היחסים שלו עם סיימונדס אכן הגיעה לכותרות במהלך הקמפיין כשהמשטרה הוזעקה לבית בדרום לונדון שבו הם גרים אחרי לילה שבו דווח על ריב גדול. שכנים של הזוג אמרו לעיתון ה"גרדיאן" כי שמעו את סיימונדס אומרת לג'ונסון "רד ממני!" ו-"צא מהדירה שלי!". כמה ימים לאחר מכן, הופיעה בתקשורת תמונה של הזוג כשסיימונדס נראתה שמחה, על אף שהיא נראתה מבוימת וג'ונסון סירב לומר מתי היא צולמה.

הצהובונים, שפרסמו לא פעם סיפורים עסיסיים על הרומנים שניהל לכאורה ג'ונסון בזמן שהיה נשוי, חגגו על התקרית, אך זו התפוגגה במהירות. עם שיערו הבלונדיני הפרוע בקפידה ומראהו הסתור לעתים קרובות, שנינותו והקסם האישי של ג'ונסון הפכו אותו לפופולרי בקרב הציבור ועזרו לו לצאת ממשברים שעלולים היו לסיים את הקריירה הפוליטית של כל אחד אחר.

"תמיכה רגשית"

ב-2004 פוטר ג'ונסון מתפקיד דוברות במפלגה אחרי ששיקר לגבי רומן שקיים עם עמיתה שלו מהמגזין "ספקטייטור", שאותו הוא ערך. אמה סיפרה כי בתה נאלצה לעבור הפלה. ב-2013 דחה בית משפט לערעורים ניסיון של אישה שעמה קיים ג'ונסון רומן למנוע פרסום מידע על ילדם המשותף. בפסיקה נקבע כי "הפזיזות" של ג'ונסון היא בעלת "עניין ציבורי שאותו זכאים הבוחרים לדעת כשהם שוקלים את כשירותו לתפקיד ציבורי בכיר".

סיימונדס, שסיימה בהצטיינות לימודי תואר ראשון בתיאטרון ובהיסטוריה של האומנות, נראית גם כשותפה פוליטית. היא החלה לעבוד במפלגה השמרנית ב-2010 והייתה חברה בצוות הקמפיין של ג'ונסון בעת שהתמודד על כהונה שנייה לראשות עיריית לונדון ב-2012. היא שימשה יועצת מיוחדת של שני שרים במפלגה, לפני שמונתה לראש מערך התקשורת שלה, וכלי התקשורת בבריטניה מעניקים לה קרדיט על הקמפיין החלקלק והנבון של ג'ונסון להחלפת תרזה מיי.

המרצה הפוליטי אלן אמר כי בן זוג מסור הוא בעל חשיבות גדולה עבור ראש ממשלה, הרבה יותר מאשר תמונה סתמית. "רעיות ובעלים הם בין האנשים הבודדים שנמצאים באותו הצד", אמר. "הם מספקים הרבה תמיכה רגשית. זו עבודה בודדה, זו עבודה קשה, ואתה זקוק לה (לתמיכה הרגשית)".

במהלך הקמפיין שלו, נשאל ג'ונסון אם חברתו תצטרף אליו במעון הרשמי. "קיבלתי החלטה לפני שנים, הרבה לפני שהייתי ראש עיריית לונדון, שאני לא מדבר על אנשים שאני אוהב", אמר. "הם לא יכולים להגן על עצמם ואתם גוררים אותם לאזורים ולמחלוקות ולדיונים, שלפי דעתי, לא מגיע להם להיות בהם או שהם רוצים להיות בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully