וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנות בגבול עזה: הרוג ועשרות פצועים פלסטינים, בהם 22 ילדים

יפעת רוזנברג

27.7.2019 / 0:31

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי צעיר בן 23 שנורה במהלך ההפגנות בגבול רצועת עזה מת מפצעיו בבית החולים. עוד דווח כי 56 מפגינים נפצעו, בהם 38 מירי חי ושלוש נשים. בכיר חמאס השתתף בצעדה ואיים על ישראל: "איומי הכיבוש לא מפחידים אותנו"

צילום: דובר צה"ל

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה הודיע הלילה (שבת) כי מת מפצעיו צעיר כבן 23 שנפצע אמש מירי צה"ל באזור חאן יונס שבעזה. עוד דווח כי 56 פלסטינים נפצעו בהפגנות בגבול הרצועה, 38 מהם נפצעו מירי חי. בין הפצועים - 22 ילדים ושלוש נשים. כמו כן, נטען כי נגרם נזק לאמבולנס במקום.

במהלך "צעדות השיבה", שהתקיימו הפעם בסימן לבנון, האשים בכיר חמאס אחמד בכר את ישראל כי היא "לא מתעניינת" בהבנות המתנהלות בתיווך מצרים וטען כי "ההתנגדות מסוגלת לרסן כל תוקפנות ישראלית. איומי מנהיגי הכיבוש לא מפחידים אותנו".

מפגינים פלסטינים בגבול רצועת עזה, הפרות סדר, 12 יולי 2019. עיבוד תמונה
מפגינים פלסטינים ברצועה, החודש/עיבוד תמונה

בכר האשים את הרשות הפלסטינית כי היא לא יישמה בפועל את ההחלטה לנתק את קשריה עם ישראל. זאת, יום לאחר דבריו של יו"ר הרשות אבו מאזן, שהבטיח להפסיק לפעול על פי ההסכמים שנחתמו עם ישראל בעקבות מדיניות קיזוז כספי המסים שלה והריסת הבתים בוואדי חומס ובמזרח ירושלים.

בכלי תקשורת ערביים דווח בתחילת השבוע כי יועברו כספי סיוע נוספים מקטאר, כך ש-60 אלף משפחות קיבלו סכום של מאה דולרים כל אחת באמצעות סניפי הדואר הפזורים ברחבי הרצועה. הדיווחים התקבלו אחרי סוף שבוע שבו התקיימו הפגנות נוספות בגבול הרצועה, שבהן השתתפו כ-4,000 פלסטינים ו-103 מהם נפצעו.

(עדכון ראשון: 26.7, 21:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully