וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: תשעה לוחמי מיליציה נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל בגולן הסורי

25.7.2019 / 21:35

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה השבוע בתל אל-חארה ובאזור קוניטרה נפגע כוח הנאמן למשטר אסד, ובו לפחות שישה לוחמים שאינם סורים. על פי הערכות גורמי מודיעין מערביים, באזור נמצאים אנשי מיליציות איראניות

צילום: רויטרס, עריכה: רענן פוגל

תשעה לוחמים משורות הכוחות התומכים במשטר נשיא סוריה בשאר אסד נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל - כך דיווח הערב (חמישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. בתקשורת הסורית דווח כי ישראל תקפה בתל אל-חארה שבדרום המדינה וכן באזור קוניטרה בלילה שבין שני לשלישי. הארגון הסורי לזכוית אדם הוסיף כי שישה מהלוחמים שנהרגו לא היו בעלי אזרחות סורית.

העיירה תל אל-חארה שבמחוז דרעא ממוקמת על הר הנחשב נקודה אסטרטגית, המשקיפה על רמת הגולן. על פי הערכות גורמי מודיעין מערביים, באזור נמצאים אנשי מיליציות איראניות, שהתבססו שם לאחר שכוחות רוסים ששהו בו התפנו מהמקום.

תקיפת צה"ל בסוריה. דובר צה"ל
תקיפת צה"ל בסוריה, יוני/דובר צה"ל

הארגון הסורי לזכויות אדם זיהה את מערכות ההגנה האווירית בקוניטרה משגרות טילים אל שמי סוריה. לטענת הארגון, התקיפה כוונה נגד מטרות של צבא אסד ומיליציות הקשורות אליו.

בתחילת השבוע דווח כי משהור זידאן, פעיל דרוזי בחיזבאללה בדרום סוריה, חוסל באזור קוניטרה הסמוך לגבול עם ישראל. לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א, רקטה פגעה במכונית שלו בזמן שנסע במרחק של כ-15 ק"מ מאזור הגבול המפורז עם ישראל, ועוד כמה אזרחים נהרגו. פעילים באופוזיציה הסורית מעריכים כי היה זה מל"ט ישראלי שאחראי לתקיפה, כפי שדווח כמה פעמים מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה והמעורבות של חיזבאללה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully