וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וטו של טראמפ: הקונגרס נכשל בניסיון לעצור עסקת נשק עם סעודיה

הסנאט לא השיג את רוב שני השלישים הדרוש כדי להפוך את החלטת הנשיא. טראמפ אמר כי העסקה עם ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות - בסך 8.1 מיליארד דולר - הכרחית מול האיומים הנשקפים מאיראן

עריכה: תומר לוי

הסנאט בארצות הברית נכשל הלילה (שלישי) בניסיון להפוך את הווטו שהטיל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על החלטות לבלום עסקת נשק עם ערב הסעודית ועם איחוד האמירויות הערביות בשווי 8.1 מיליארד דולר.

כדי להפוך וטו נשיאותי, יש צורך ברוב של שני שלישים בסנאט, הנשלט על ידי הרפובליקנים, ובבית הנבחרים, הנשלט בידי הדמוקרטים. בהצבעה הראשונה הלילה, חמישה רפובליקנים הצטרפו לדמוקרטים, אולם הרוב שלהם - 45 לעומת 40 - היה קטן מדי. 15 סנאטורים נמנעו, וגם בשתי ההצבעות הנוספות הפערים היו דומים.

חלק מחברי הקונגרס, דמוקרטים ורפובליקנים, חוששים כי כלי הנשק ישמשו לפגיעה באזרחים במלחמה הממושכת בתימן. הם גם גינו בחודשים האחרונים את ערב הסעודית על רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בשנה שעברה. עם זאת, טראמפ אמר בעת הטלת הווטו ביום חמישי האחרון כי ההחלטות לעצירת עסקת הנשק "יחלישו את התחרותיות של אמריקה בעולם" ויפגעו ביחסים שלה עם בעלות בריתה.

נשיא ארה"ב טראמפ ויורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בשולי פסגת G20, יוני 2019. רויטרס
טראמפ ובן סלמאן בשולי פסגת G20, בחודש שעבר/רויטרס

זאת הפעם השלישית שבה טראמפ מטיל וטו על החלטות של הקונגרס מאז כניסתו לבית הלבן ב-2017. במאי הכריז הממשל על הודעת חירום לאומית כדי לעקוף את האיסור של הקונגרס על מכירת כלי נשק לערב הסעודית. הנשיא אמר אז כי הוא עשה זאת לאור האיום הנשקף מאיראן, היריבה האזורית של ערב הסעודית, וגם נימק בכך את החלטתו להטיל וטו. לדבריו, ללא כלי הנשק המדויקים שמספקת ארצות הברית לשתי הממלכות הערביות, "יותר אזרחים, לא פחות, יהפכו לקורבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully