וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה השתלטה על מכלית רוסית שהייתה מעוברת בשביית המלחים

25.7.2019 / 21:15

שירותי הביטחון אמרו כי כלי השיט חסם את מצרי קרץ' בתקרית שהתרחשה בנובמבר, ושבה נתפסו שלושה כלי שיט אוקראיניים ואנשי הצוות שלהם. במוסקבה מזהירים: "מהלך לא חוקי"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שירותי הביטחון של אוקראינה הודיעו היום (חמישי) כי הם השתלטו על מכלית נפט רוסית שחסמה את מעבר הספינות שלה במצרי קרץ'. לטענתם, היא הייתה מעורבת בתקרית בחודש נובמבר, שבמהלכה השתלטה מוסקבה על שלושה כלי שיט אוקראיניים ועל אנשי הצוות שלה לחופי חצי האי קרים שאותו כבשה ב-2014.

בהמשך היום, שחררה קייב את צוות המכלית בעקבות איום של מוסקבה אחרי שעבר תשאול. לפי סוכנות הידיעות ברוסיה, היו כ-15 אזרחים רוסים על הסיפון בזמן ההשתלטות על כלי השיט.

שירותי הביטחון של אוקראינה (SBU) אמרו בהצהרה שמסרו כי המכלית, ששמה כיום הוא "ניקה ספיריט" ושבעבר נקראה "ניימה", נכנסה לנמל איזמייל אחרי שהיא זוהתה ונעצרה בזכות המספר הסידורי שלה. שירותי הביטחון פרסמו תיעוד של סריקות במכלית, שבו נראו שניים מחברי הצוות, שהוצגו כקפטן ובכיר בצוות. הם לא היו עצורים ופניהם היו מטושטשות. לשכת הנשיאות של אוקראינה ומשרד החוץ בקייב סירבו להגיב.

מכלית של רוסיה שנתפסה על ידי אוקראינה, 25 ביולי 2019. רויטרס
המכלית הרוסית אחרי ההשתלטות עליה, היום/רויטרס

רוסיה גינתה את תפיסת המכלית, שמגיעה דווקא אחרי שיחות שקיים הנשיא ולדימיר פוטין עם נשיא אוקראינה החדש ולודימיר זלנסקי על עסקה לשחרור אסירים, הכוללת את המלחים. כל 24 המלחים נאשמים בחדירה למים הטריטוריאליים של רוסיה, אולם הם מכחישים זאת. המחוקק הבכיר ולדימיר דז'ברוב, המשמש סגן יו"ר הוועדה ליחסים בינלאומיים בבית העליון בפרלמנט, אמר כי זהו צעד "לא חוקי לחלוטין" שיפגע ביחסים בין שתי המדינות.

(עדכון ראשון: 14:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully