וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסק לתוך המים: "החייל המעופף" הצרפתי נכשל בצליחת התעלה

היזם פרנקי זפטה, שהימם את הציבור עם המופע שלו ביום הבסטיליה, ניסה לעבור בין צרפת לאנגליה אולם התרסק כשניסה לתדלק בלב ים. "זו אכזבה עצומה"

צילום: טוויטר

יזם צרפתי נכשל בניסיון לחצות את התעלה עם בריטניה על גבי סקייטבורד מעופף, שאותו הציג לראווה במצעד יום הבסטיליה בתחילת החודש. פרנקי זפטה, לשעבר אלוף בג'ט סקי, קיווה לחצות מצפון צרפת לדרום אנגליה בתוך 20 דקות בלבד, אבל הוא נפל למים בחצי הדרך כשניסה לנחות על סירה לצורך תדלוק. זפטה בן ה-40 לא נפצע.

"זו אכזבה עצומה", אמר אחד מחברי הצוות שלו לערוץ BFM הצרפתי זמן קצר אחרי הטיסה הכושלת. "הוא פספס את בכמה סנטימטרים בלבד. תרגלנו את המהלך הזה עשרות פעמים בים סוער אף יותר". הטיסה הניסיונית התרחשה ביום השנה ה-110 לטיסה הראשונה מעבר לתעלה, שאותה השלים לואיס בלריו ב-1909.

המכשיר מופעל על ידי חמישה מנועי סילון קטנים ומתודלק על ידי נפט מזוקק שנשמר בתיקו של הרוכב. ההמצאה שלו זכתה לתשומת לב רבה בעת אירועי יום הבסטיליה, והוא כונה "חייל מעופף" כשנצפה בשמי פריז. בצבא רואים בהמצאה זו כלי נשק עתידי אפשרי.

היזם הצרפתי, פרנקי זפטה מתעופף על סקייטבורד בצרפת 25 ביוני 2019. רויטרס
אולי בפעם הבאה. זפטה, היום/רויטרס

זפטה יצא לדרכו מחוף סנגט, שליד קאלה, בסביבות השעה 9:00, בהתאם לתנאי מזג האוויר ותנועת כלי השיט באזור. הוא היה אמור לנוע במהירות של 140 קמ"ש בגובה של 15 עד 20 מטר מעל פני המים. צופים סקרנים התאספו בחוף כדי לצפות בהמראה, והוא נעלם מהנוף כמה דקות אחרי שעלה לאוויר כשמסוק עוקב אחריו מקרוב. עם זאת, כמה דקות בלבד לאחר מכן הוכרז כי הוא נכשל.

"יצרנו דרך חדשה לעוף, אנחנו לא משתמשים בכנפיים. אנחנו כמו ציפור, זה כמו הגוף שלך שעף. זה חלום ילדות", הוא אמר לכתבים לפני הטיסה. עם זאת, הוא הזהיר כי הרוחות החזקות יכול לסבך את הדרך שאורכה 35 ק"מ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חגיגות יום הבסטיליה בפריז, צרפת 14 ביוני 2019. רויטרס
בתחילת החודש זה הלך טוב יותר. זפטה מרחף בשמי פריז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully