וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של ניל ארמסטרונג קיבלה 6 מיליון דולר בהסכם סודי אחרי מותו

24.7.2019 / 12:01

מסמכים משפטיים שפורסמו הראו כי בית חולים באוהיו שבו אשפז האדם הראשון שנחת על הירח אחרי ניתוח שעבר הסכימו להסדר פיצויים עם בני משפחתו, שהאשימו הטיפול שקיבל במותו ב-2012. בבית החולים הביעו צער על פרסום ההסדר

ניל ארמסטרונג, האדם הראשון על הירח מת בגיל 82/צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית חולים בארצות הברית שילם למשפחתו של האסטרונאוט ניל ארמסטרונג שישה מיליון דולר בהסכם חשאי ליישוב התביעות שלפיהן סיבוכים בניתוח הובילו למותו לפני שבע שנים - כך עולה ממסמכים משפטיים שנחשפו אתמול (שלישי). ההסכם הושג ב-2014 עם עשרה מקרובי משפחתו של האדם הראשון שדרך על הירח, שבשבוע שעבר צוינו 50 שנה לאירוע ההיסטורי. בין אלו שקיבלו את הכסף הם שני ילדיו, אחותו, אחיו ושישה מנכדיו. אלמנתו, קרול, לא קיבלה שום כסף בהסדר.

לפי ניו יורק טיימס, בניו של ארמסטרונג, מארק וריק, אמרו כי הטיפול שניתן לאביהם בבית החולים מרסי הלת'-פירפילד באוהיו גרם למותו ב-25 באוגוסט 2012. בהסדר, הדגישו בבית החולים כי הם עומדים מאחורי הטיפול הרפואי שניתן לאסטרונאוט אחרי ניתוח מעקפים שעבר, אך הסכימו להסדר הפיצויים מחשש שהנושא ייחשף בפומבי. מורין ריצ'מונד, דוברת מטעם בית החולים, סירבה למסור פרטים על הנושא. בהודעה שמסרה לסוכנות הידיעות אי-פי במייל אמרה כי "מצער מאוד שפרטי ההסכם פורסמו ברבים חרף רצונן של ההנהלה ושל המשפחה שלא לחשוף את הסוגיה החוקית הפרטית הזאת".

בני המשפחה ועורך דין שהיה מעורב בגיבוש ההסדר לא הגיבו לפניות אליהם. אלמנתו אמרה לניו יורק טיימס כי היא אישרה את ההסדר בתור אפוטרופוסית, אבל לא הייתה חלק ממנו. מרבית הפיצויים - 5.2 מיליון דולר - חולקו בין הבנים של ארמסטרונג, ואילו אחיו ואחיותיו קיבלו רבע מיליון דולר כל אחד. היתר ניתן לנכדים ולעורך הדין.

האסטרונאוט ניל ארמסטרונג מת בגיל 82. רויטרס
בשבוע שעבר צוינו 50 שנה לנחיתה. ארמסטרונג על הירח/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully