וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אזור חופשי מלהט"ב": הקמפיין נגד הקהילה הגאה בפולין עולה מדרגה

24.7.2019 / 10:07

מגזין שמרני המזוהה עם הממשלה פרסם סטיקרים עם "איקס" על דגל הגאווה, נגד מי שלדבריו "מצנזר ביקורת על האידיאולוגיה הלהט"בית הטוטליטרית". דיפלומטים זרים ואנשי אופוזיציה גינו את הקמפיין, שמגיע לקראת הבחירות בהמשך השנה. במצעד גאווה במזרח המדינה הותקפו הצועדים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מגזין שמרני בפולין פרסם במהדורה השבועית שלו סטיקרים של "אזורים חופשיים מלהט"ב" על רקע התגברות המתקפות נגד זכויות הקהילה הגאה במדינה לקראת הבחירות לפרלמנט שיתקיימו בהמשך השנה.

דיפלומטים זרים וחברי אופוזיציה גינו את הקמפיין של "גזטה פולסקה" וכמה חברות הודיעו שיחרימו את המהדורה. העורך של המגזין, תומאש סקייוויץ', אמר כי הקמפיין לא נועד לפגוע באף אחד, אלא נגד מי שמנסה לצנזר דעות המביעות ביקורת על "האידיאולוגיה הלהט"בית הטוטליטרית".

הממשלה הלאומנית של מפלגת חוק וצדק, שנאשמת בליבוי היצרים נגד הקהילה הגה, אמרה כי המגזין חופשי לפרסם את הסטיקרים הללו במסגרת חופש הביטוי. המפלגה, שמבקריה מאשימים אותה בשחיקת הדמוקרטיה במדינה הקומוניסטית לשעבר, נערכת לקראת הבחירות שבהן תתמודד מול מפלגות ליברליות. המגזין נחשב נאמן לממשלה והוא זוכה לפרסום גדול יותר של חברות ממשלתיות בהשוואה לכלי תקשורת פרטיים אחרים. על הסטיקרים שחילק מופיע "איקס" שחור על דגל הגאווה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אזורים חופשיים מלהט"ב". הסטיקרים שחילק המגזין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לכך, מצעדי גאווה הפכו למוקד עימות נוסף בפולין. פוליטיקאים שמרנים רבים אומרים כי הם מעודדים שלא לצורך הצגת מיניות בציבור. ביום שבת הותקפו משתתפי מצעד גאווה שהתקיים בעיר ביאליסטוק שבמזרח המדינה, והמשטרה עצרה יותר מ-30 חשודים. פעילי זכויות אדם גינו את האלימות, כמו גם ראש הממשלה מתאוש מורוביצקי, על אף ששר החינוך שלו רמז כי המצעדים הללו מעודדים את האלימות.

פולין מדורגת במקום השני מתוך 28 חברות האיחוד האירופי בל הנוגע לשוויון ולאי-אפליה, לפי הארגון "ריינבו אירופה" הקשור לאיגוד הלהט"ב הבינלאומי. נישואים חד-מיניים אינם חוקיים בפולין הקתולית, שאינה מכירה באופן רשמי בזוגות כאלו.

  • עוד באותו נושא:
  • פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully