וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילה למען זכויות הלהט"ב ברוסיה נרצחה באכזריות

גופתה של ילנה גרגוריובה נמצאה עם פצעי דקירה רבים בעיר סנט פטרסבורג, ומכריה מספרים כי היא התלוננה על איומים אך המשטרה לא עשתה דבר. היא השתתפה בהפגנות נגד רדיפת הקהילה הגאה והמלחמה באוקראינה

מתוך ערוץ ה-youtube של СЕГОДНЯ, עריכה: ניב מעוז

פעילה למען זכויות הלהט"ב ברוסיה נרצחה בדקירות בעיר סנט פטרסבורג. הרשויות אמרו כי הן מצאו את גופה של אישה בת 41 עם פצעי דקירה רבים ביום ראשון, אבל הן לא זיהו אותה.

לפי פעילים בקהילה ודיווחים מקומיים, הקורבן היא ילנה גרגוריובה, שהשתתפה בהפגנות פוליטיות רבות שקראו להגנה על זכויות הלהט"ב ולשחרור אסירים פוליטיים מאוקראינה.

דינר אידריסוב, פעיל אופוזיציה, אמר כי היא "נרצחה באכזריות" ליד ביתה ביום שישי בלילה. הוא כתב בפוסט בפייסבוק כי לאחרונה היא דיווחה למשטרה על איומים שקיבלה, אולם לא נעשה דבר.

מכריה סיפרו כי היא הייתה ברשימה של פעילי להט"ב שפורסמה לאחרונה על ידי אתר שקרא לאזרחים לתקוף אותם. בשבוע שעבר ועדת הפיקוח של רוסיה השביתה את האתר. בימים האחרונים סיפרו פעילים במרכז של הקהילה בעיר יקטרינבורג אמרו כי הם קיבלו מכתב איומים, שנחתם על ידי "מחסל ההומואים". הם הוזהרו שאם הם לא יסגרו את המרכז, "משהו רע ועצוב מאוד" יכול לקרות.

ילנה גריגורייבה, קורבן הרצח בסנט פטרסבורג, פעילת זכויות להט"ב 23.07.2019. The guardian, אתר רשמי
גרגוריובה במחאה על היחס לקהילה הגאה/אתר רשמי, The guardian

תמונות שפורסמו בדף הפייסבוק של גרגוריובה בחודשים האחרונים הראו אותה מחזיקה כרזות בעצרות והפגנות שונות. אחת מהן קראה "רוסיה שאנשים לא יפחדו ממנה, אלא שיקבלו ממנה השראה". בכרזה אחרת נכתב: "ברוסיה יש יותר מחמישה מיליון הומואים. בגלל הפרימיטיביות והשנאה הם צריכים לחיות בסתר".

אידריסוב כתב שדעותיה השתנו עם הזמן, מלאומנות לליברליזם, והוסיף כי הוא לא יודע אם ההתקפה קשורה לפעילותה. עם זאת, הוא אמר כי היא קיבלה לאחרונה איומים ואף ביקשה מחברה שתשמור על החתול שלה במקרה שיקרה לה משהו.

בעיתון המקוון פונטנקה בסנט פטרסבורג דווח כי גרגוריובה נמצאה עם פציעות סכין בגבה ובפניה וככל הנראה נחנקה. על פי הדיווח, חשוד נעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully