וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומט טורקי חוסל בבירת החבל הכורדי בעיראק; אנקרה מבטיחה נקמה

17.7.2019 / 16:46

חמוש פתח באש במסעדה בארביל, שבה סעדו אנשי הקונסוליה הטורקית. לפחות אחד מהם נהרג, ולפי חלק מהדיווחים, מדובר בסגן הקונסול. שום גורם לא קיבל אחריות, אולם טורקיה אמרה כי היא תגיב לתקרית החריגה. זאת בזמן פעילותה נגד המורדים הכורדים באזור

עריכה: ניב מעוז

לפחות דיפלומט טורקי אחד נהרג היום (רביעי) כשאדם חמוש פתח באש במסעדה בבירת החבל הכורדי בצפון עיראק - כך דיווחו כלי תקשורת בטורקיה ובעיראק. לפי סוכנות הידיעות העיראקית, מדובר בסגן הקונסול בארביל, שנהרג לצד כמה מחברי פמלייתו. אנקרה הבטיחה "לנקום" את המתקפה.

תקרית הירי החריגה התרחשה במסעדה הפופולרית "הוקאבאז", שלפי סוכנות הידיעות הכורדית המקומית רודאוו נמצאת בדרך לנמל התעופה בעיר. בסוכנות פורסמו תמונות מהזירה, שבהן נראה אחד מהחלונות במקום מנופץ כששוטרים עומדים מחוצה לו, כמו גם תמונה של מכונית חונה בחניון המסעדה עם כתמי דם. בנוסף לכך, דווח, נפרסו כוחות אבטחה וחירום באזור שנסגר לתנועה.

אף אחד לא קיבל עוד אחריות על הירי, שקרה במקביל להמשך הפעילות הצבאית של טורקיה נגד המורדים הכורדים בצפון עיראק. לוחמי המחתרת, PKK, מנהלים מאבק מזוין נגד טורקיה בדרום-מזרח המדינה בשלושת העשורים האחרונים וחלק מבסיסיהם נמצאים בחלק העיראקי של כורדיסטן, סמוך לגבול עם איראן.

אנשי ביטחון מחוץ למסעדה בעיר ארביל, כורדיסטן, עיראק, אחרי ירי לעבר דיפלומטים טורקים, 17 ביולי 2019. רויטרס
כוחות ביטחון בזירת המסעדה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully